Op wo 31 okt. 2018 om 01:37 schreef Albert Eyckmans <bevel...@telenet.be>:

> Na een update naar LTS 18.04 en het doorlopen van de volledige procedure
> krijg ik bij opstart van mijn dual boot computer het volgende scherm foto1.

Dit is het nieuwe inlogvenster van Ubuntu 18.04. Nornmaal gezien staat daar
je gebruikersnaam. Klik op je gebruikersnaam (albert) en je kan je
wachtwoord ingeven. Indien je gebruikersnaam niet getoond wordt klik je op
"andere gebruiker" ofzoiets.

> Dus een veld met de naam van mijn pc wanneer ik hier op druk dan kan ik
> mijn
> wachtwoord ingeven maar er gebeurt verder niets.

Kan je hier een video van maken?

> Opstarten onder windows verloopt wel normaal.
> Na indrukken van alt/contr/F3 kom il op een scherm dat zegt dat LTS 18.04
> aanwezig is en de uitnodiging om mijn login in te geven.foto2
> Nadat dit gebeurt is moet ik mijn password ingeven en kom dan op een scherm
> met de mogelijkheid om een sudo command in te geven.foto3

Met ctrl-alt-f3 kom je terecht in een soort van debug terminal. Daar kan je
dan in de terminal inloggen maar daar heb je enkel een terminal, geen
grafische interface. Doordat je hier kan inloggen weet je dat je
gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn. Je zou dus moeten kunnen
inloggen met deze gebruikersnaam en wachtwoord op het grafische
inlogvenster.

(voer sudo reboot uit in de debug terminal om je computer te herstarten,
dan kom je terug op het grafische inlogvenster)