Καλημέρα Σωκράτη και παιδιά!

Το φαινόμενο που παρατήρησες, παρατηρείται σε όλον τον μηχανισμό των 2
μεγάλων πανεπιστημίων της Θεσσαλονίκης, Α.Π.Θ και ΠΑ.ΜΑΚ. και έχει
τεθεί ξανά. Επειδή νομίζω ότι είναι πρόβλημα όλης της ακαδημαϊκής
κοινότητας και κατ' επέκταση και της ευρύτερης κοινωνίας, θεωρώ ότι
αξίζει της προσοχής μας και της δραστηριοποίησης μας. Η τοποθέτηση μου
απαντά και στο θέμα του Νίκου Αλεξανδρή "Ανοιχτά πρότυπα και συνέδρια
ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος" που έθεσε πριν λίγες μέρες μέσα από τη λίστα.

1. Ξέρουμε ότι τέτοιου είδους αποφάσεις στα πανεπιστήμια παίρνονται από
συμβούλια καθηγητών όπου οι περισσότεροι εκ των οποίων, ίσως να μην
έχουν καν ακούσει τον όρο "ελεύθερο λογισμικό". Αν υπάρχουν κάποιοι που
είναι ενήμεροι, σίγουρα είναι μειοψηφία και συνεπώς και αδύναμοι να
επηρεάσουν σημαντικά προς αυτήν την κατεύθυνση.

2. Επιπρόσθετα, σε πολλά πανεπιστήμια υπάρχει προγραμματισμένη εκ των
προτέρων αυτή η "γραμμή" από την ανώτερη διοίκηση της παιδείας
(υπουργείο, πρυτανείες) προς το εμπορικό λογισμικό, η οποία είναι καθαρό
αποτέλεσμα εμπορικής συμφωνίας των τελευταίων με τον επιχειρηματικό
κόσμο του λογισμικού (windows), που έχει ως στόχο την ενίσχυση της
επιχειρηματικότητας, σύμφωνα και με τις πολιτικές των κυβερνήσεων των
τελευταίων δεκαετιών.

3. Η φοιτητική κοινότητα. Εκτός του ότι δεν γνωρίζει πολλά πράγματα για
το ελεύθερο λογισμικό, οι διεκδικήσεις αυτής της πλειοψηφίας, από τις
φοιτητικές παρατάξεις που τις εκπροσωπούν, περιορίζονται στο βόλεμα της
κομματικής κλίκας και στα πάρτυ και στις εκδρομές στη Μύκονο. Η
πλειοψηφία των φοιτητών, κατά την άποψη μου είναι "απολιτίκ". H μικρή
μειοψηφία που αγωνίζεται ατομικά και συλλογικά για το πανεπιστήμιο,
νομίζω πως είναι ανενημέρωτη για το θέμα του ελεύθερου λογισμικού και
συνεπώς αναποτελεσματική ή και ανύπαρκτη σε οποιεσδήποτε επιρροές προς
αυτήν την κατεύθυνση.

Τι μπορούμε να κάνουμε:

Ατομική και συλλογική Δράση.Προς 2 άξονες:

  α) πρώτος βασικός άξονας η Ενημέρωση για το ελεύθερο λογισμικό, ώστε
να είναι σε θέση ο κόσμος να κρίνει τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα του,
λειτουργικά, χρηστικά, οικονομικά, σε σχέση με τα εμπορικά λειτουργικά
συστήματα. Έτσι μακροχρόνια (πιθανόν) θα δημιουργηθεί η
"βάση" (ψυχολογική, γνωσιολογική) που είναι απαραίτητη ώστε ο κόσμος να
περνάει σε ελεύθερο λογισμικό.

  β) Διαμαρτυρίες- ενστάσεις. Με οποιονδήποτε τρόπο, γραπτό ή προφορικό.
Είδαμε ότι και σε ατομικό επίπεδο κάποιες μεμονωμένες διαμαρτυρίες
μπορούν να φέρουν αποτελέσματα( βλέπε ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ, κ.α). Επίσης, σε
συλλογικό επίπεδο,μέσω των φοιτητικών ομάδων είτε και ενός μικρότερου
πυρήνα χρηστών λίνουξ, αυτές οι διαμαρτυρίες μπορεί να είναι πιο
αποτελεσματικές.
  Για παράδειγμα, μπορεί να οργανωθεί ένα έγγραφο-ένσταση προς τη
διοίκηση κάποιου Τμήματος-Πανεπιστημίου (Α.Π.Θ. ή Πα.Μακ.) και να
προωθηθεί προς υπογραφή σε διάφορα μέλη της κοινότητας (φοιτητές
-καθηγητές-τεχνικούς ηλ. υπολογιστών). Τα αποτελέσματα μιας τέτοιας
κίνησης το πιθανότερο δεν θα είναι άμεσα, όμως μελλοντικά οριοθετούν
μια τάση, κατεύθυνση και τέλος απαίτηση της ακαδημαϊκής κοινότητας προς
το ελεύθερο λογισμικό, φέρνοντάς μας πιο κοντά αύριο στην πραγματοποίηση
του στόχου. Εγώ προτίθεμαι πάντως να συμμετάσχω στην οργάνωση μιας
τέτοιας ενέργειας όσον αφορά στο Πα.Μακ στη Θεσσαλονίκη μιας και είμαι
και μέλος αυτής της κοινότητας, αν υπάρχει διάθεση, το συζητάμε!
  Εν κατακλείδι, έχουμε δρόμο μπροστά μας, αλλά όλα γίνονται!!

Αυτά προς το παρόν, για να μην κουράζω κιόλας. Ας πέσουν κι άλλες ιδέες
αν υπάρχει διάθεση!

Φιλικά,
Αλέξης

Στις 30-06-2008, ημέρα Δευ, και ώρα 10:26 +0300, ο/η SOKRATES ARGYRIOU
έγραψε:

--
Alexis Bitoulas