2008/7/28 Pavlos Ponos <[EMAIL PROTECTED]>:
> O/H Giannis Kozyrakis έγραψε:

> Έκανα το τεστ στο 2ο λινκ που έδωσες και μου βγάζει αυτό στην εικόνα
> http://img301.imageshack.us/img301/7857/screenshotoc3.png
>
> Έχω την εντύπωση ότι είναι καλό αυτό που βγάζει.. Έχω όμως μία απορία:
> εμείς οι απλοί χρήστες που απλά χρησιμοποιούμε DNS server έχουμε κάποιο
> πρόβλημα; Εμείς οι χρήστες Ubuntu ως γνωστόν από ιούς, fishing, trojans
> κτλ δεν καταλαβαίνουμε. Αυτό αλλάζει τίποτα απ' τα προηγούμενα;

Απ' ότι έχω καταλάβει το συγκεκριμένο κενό ασφαλείας που αφορά το
σύστημα DNS επιτέπει στον DNS server κάποιου επιτείδιου να απαντάει
στις αιτήσεις για ένα domain πρώτος υποσκελίζοντας τον επίσημο dns
server που είναι υπέυθυνος/εξουσιοδοτημένος για το domain αυτό. Με
αυτό τον τρόπο μπορέι να στέλνει όσους ζητάνε το ip πχ. για το
example.com σε όποιο ip θέλει, χωρίς οι αιτούντες να μπορούν να
ελέγξουν αν η απάντηση είναι σωστή ή όχι. Έτσι μπορεί να γράφεις στον
browser www.mybank.gr και όταν ο browser πάει να κάνει resolve το
όνομα στο αντίστοιχο ip να πάρει σαν απάντηση ένα ip που δεν
αντιστοιχεί πραγματικά στους υπολογιστές του mybank, αλλά σε μηχάνημα
ελεγχόμενο από τον επιτείδιο στο οποίο έχει ανεβάσει ένα site όμοιο με
αυτό του mybank προκειμένου να βάλεις εκεί τα στοιχεία εισόδου σου και
να στα υποκλέψει. Η διαδικασία αυτή, όπως γίνεται φανερό, είναι
εντελώς ανεξάρτητη από το τι λειτουργικό τρέχει στον υπολογιστή σου.
Ότι λειτουργικό και να τρέχεις, ο browser σου ρωτάει για το domain
name mybank.gr τον dns server του παρόχου σου, αυτός αν δεν το έχει
αποθηκευμένο σε κάποια προσωρινή μνήμη ρωτάει άλλους, αυτοί άλλους,
μέχρι να βρεθεί αυτός που γνωρίζει που αντιστοιχεί το mybank.gr και να
στείλει την απάντηση πίσω. Το linux είναι πιο ασφαλές από πολλά
εμπορικά λειτουργικά συστήματα, αλλά δεν αποτελεί και την ίαση για
κάθε νόσο και μαλακία... Πάντα πρέπει να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά
και να προσέχουμε, ειδικά όταν δίνουμε στοιχεία ή κανουμε συναλλαγές
μέσω του διαδικτύου.

Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.
Research Academic Computer Technology Institute