On 21/05/2010 10:44 μ.μ., Manolis Christodoulou wrote:
> Μια και είμαι αποκλειστικά ubuntu user και δεν έχω εμπειρία από dual
> boot, partitions και τέτοια, έχω μερικές ερωτήσεις να κάνω.
>
> Πιθανώς το μηχάνημα θα έρθει με προεγκατεστημένα τα Windows σε όλο το
> χώρο του δίσκου. Τι κάνω σε αυτήν την περίπτωση; Πως μικραίνω το
> partition για να ανοίξει χώρος για το ubuntu;

Στα vista και τα 7, στο Control Panel -> Administrative Tools ->
Computer Management -> Disk Management έχεις πλέον τη δυνατότητα να
μικρύνεις τα partitions (ακόμα και αν είναι το ένα και μοναδικό από το
οποίο εκτελείς τα Windows) μέσα από τα Windows με μια πολύ απλή
διαδικασία.  Το έκανα πρόσφατα σε Vista business και δεν αντιμετώπισα
κανένα πρόβλημα στο Debian που εγκατέστησα μετά στον κενό χώρο.
> Υπάρχει κανένα θέμα με τον grub2 ή πρέπει να κάνω κανένα κόλπο για να
> φορτώνω το ubuntu απ'τον boot loader των Windows; Και γενικά ποιά
> διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω; Είμαι τελείως αρχάριος σε αυτόν τον
> τομέα. Ευπρόσδεκτη κάθε βοήθεια.

Άσε το grub2 να εγκατασταθεί στο MBR. Θα σου αναγνωρίσει τα Windows και
θα μπορείς να τα ξεκινάς κανονικά. Στην περίπτωση που για οποιοδήποτε
λόγο δεν γίνει, τρέχεις ένα sudo update-grub2 και θα στο προσθέσει
σίγουρα (το debian testing το έβρισκε στην εγκατάσταση, έλεγε ότι θα
φτιάξει καταχώριση για αυτό και μετά για κάποιο λόγο δεν την έφτιαχνε.
Αλλά με ένα update-grub2 όλα δούλεψαν κανονικά).