2011/5/25 Panagiotis Theodoropoulos <tpanagio...@gmail.com>:
> [...]
> (όχι πως είμαι κατά, αντίθετα το θεωρώ κορυφαία επιλογή), καθόσον για χώρο
> εργασίας δεν έχει να προσφέρει κάτι και για τα παλιά pc ίσως είναι και
> αρνητικό για τον ενθουσιασμό που επικρατεί από την έως τώρα χρήση του
> Ubuntu.
> Επομένως η εγκατάλειψη της επιλογής του gnome2 ακόμα και από τα αποθετήρια,
> μου δημιουργεί πρόβλημα που δεν ξέρω πως θα το αντιμετωπίσω. Η γνώμη μου
> είναι ότι είναι λάθος και δεν έχει νόημα η εγκατάλειψη αυτή και θα ήθελα την
> γνώμη σας πως μπορεί να γίνει παρέμβαση στην Canonical με την διατύπωση

Είναι εξαιρετικό που μοιράστηκες την εμπειρία σου μαζί μας για τη
χρήση της διανομής Ubuntu.
Μπορείς να συνεχίσεις να χρησιμοποιείς το Ubuntu 10.04 LTS για πολύ καιρό ακόμα
και από τη στιγμή που οι χρήστες είναι ευχαριστημένοι, απλά δεν
αλλάζεις το σύστημα.
Το όλο ζήτημα είναι απλό ;-).
Αν χρειαστεί να κάνεις αλλαγή, δοκιμάζεις πρώτα πριν ενεργοποιήσεις
ένα νέο σύστημα.

Για την έκδοση Ubuntu 10.04 LTS Desktop, η υποστήριξη πάει μέχρι την
Άνοιξη του 2013.
Για την έκδοση Ubuntu 10.04 LTS Server, η υποστήριξη πάει μέχρι την
Άνοιξη του 2015.
Περισσότερα στο https://wiki.ubuntu.com/LTS

Για το θέμα του τί γίνεται με το Ubuntu 11.10 και μελλοντικές εκδόσεις, έχουμε

α. το Ubuntu 11.10 θα βασίζεται στο GNOME 3, και θα προσφέρει από προεπιλογή
   1. το περιβάλλον Unity για τους χρήστες με υποστηριζόμενη κάρτα
γραφικών, και
   2. το περιβάλλον Unity 2D για τους χρήστες όπου η κάρτα γραφικών +
οδηγός δεν υποστηρίζει επιτάχυνση υλικού.

β. όταν λέμε «GNOME 3» εννούμε το σύνολο των βασικών βιβλιοθηκών και
πακέτων που κάνουν το GNOME 3. Συμπεριλαμβάνεται το Gtk+ 3, που είναι
η πιο βασική βιβλιοθήκη των εφαρμογών GNOME.

Για το GNOME 2 το βασικό κέλυφος/φλοιός είναι το GNOME Panel (μπάρες
πάνω και κάτω).
Για το GNOME 3 το βασικό κέλυφος/φλοιός είναι το GNOME Shell (το dock
στα αριστερά).
Για το GNOME 3, όταν δεν υπάρχει υποστήριξη 3D, το σύστημα προσφέρει
το GNOME Fallback, που είναι μια ενημερωμένη έκδοση του GNOME Panel.
Δηλαδή υπάρχει μια μετεξέλιξη του GNOME Panel, που θα εξακολουθήσει να
είναι διαθέσιμη.

Στο Ubuntu 11.10 και νεότερα, θα έχουμε, όπως είπαμε, από προεπιλογή
τα Unity και Unity 2D. Ωστόσο, μιας και το Ubuntu 11.10 θα βασίζεται
στο GNOME 3, θα είναι πολύ πιο εύκολο να μπουν ως επιλογές τα GNOME
Shell και GNOME Fallback (πρώην GNOME Panel). Μιλάμε δηλαδή για 4
επιλογές, και μπορείς να προσθέσεις ακόμα τα GLX Dock, Docky, και ότι
άλλο θέλεις.

Το μέλλον με ΕΛ/ΛΑΚ γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρον, και έχουμε ακόμα
περισσότερες επιλογές.

Το OSARENA έρχεται να καλύψει το χώρο του «opinion piece» για θέματα
τεχνολογίας και ΕΛ/ΛΑΚ.
Στο εξωτερικό μπορείς να δεις κάτι αντίστοιχο με το www.theregister.co.uk.
Η θεματολογία, ως γνώμη και ερμηνεία, επιδέχεται συζήτηση, και είναι ο
τρόπος που λειτουργεί ο δικτυακός τόπος ώστε να κεντρίζει την προσοχή
των αναγνωστών και να τους κάνει να επισκέπτονται πιο συχνά.

Έχουμε
1. Ο τίτλος του άρθρου είναι «Τέλος η επιλογή «Κλασσικό Ubuntu» στο
11.10-Oneiric Ocelot».
Ο τρόπος που είναι γραμμένος ο τίτλος δίνει την εντύπωση ότι δεν θα
είναι εφικτό πια (ό,τι και να προσπαθήσει) να συνδεθεί ένας χρήστης
στο κέλυφος GNOME Panel.
Αν κάποιος χρειάζεται το GNOME Panel, μπορεί να ενεργοποιήσει το GNOME
Fallback, μιας και τα πακέτα θα είναι εύκολο να εγκατασταθούν. Ακόμα
και τώρα, δες στο
http://osarena.net/wp-content/uploads/2011/04/Screenshot-125.png
όπου εμφανίζει επιλογές (θέλει εγκατάσταση πακέτων) για amiwm,
OpenBox, Lubuntu, Sugar, UNE.

2. Στο άρθρο γίνεται η ερώτηση για το αν το Ubuntu 11.10 θα έχει τη
βιβλιοθήκη gtk+ 2. Η απάντηση είναι ότι για λόγους συμβατότητας θα
υπάρχει η βιβλιοθήκη gtk+ 2 για τις εφαρμογές που δεν προλάβουν να
ενημερωθούν με gtk+ 3. Αν ψάξει κανείς, μπορεί να βρει και τη
βιβλιοθήκη gtk+ 1 και προγράμματα που την απαιτούν.

Η δουλειά που κάνουν τα παιδιά του OSARENA είναι πολύ σημαντική, και
είναι φυσιολογικό να υπάρχουν καταστάσεις που να θέλουν συζήτηση. Αν
υπάρχει θέμα που θέλετε να συζητηθεί, γράψτε εδώ στη λίστα.

Σίμος