2012/12/4 Konstantinos Togias <ktog...@gmail.com>:
> Το πιο χρήσιμο θα ήταν να καταφέναμε να βελτιώσουμε τους όρους του
> διαγωνισμού (αυτού ή επόμενων) έτσι ώστε να εξασφαλίζει κάποια ελάχιστη
> ποιότητα και απόδοση στο κομμάτι Linux που είναι εντελώς παραμελημένο. 2
> πράγματα που μου έρχονται αυτή τη στιγμή:
> 1. Απαίτηση για μετρημένες καλές επιδόσεις σε περιβάλλον linux, όπως
> ζητείται και για το περιβάλλον windows: Αυτό θα εξασφαλίσει ότι το hardware
> που θα επιλεγεί θα είναι το πιο καλά υποστηριζόμενο από το linux, και όχι
> κάτι που σέρνεται λόγω έλλειψης ή κακών drivers.

Ή κακοτεχνιών στο BIOS (π.χ., ACPI), κάτι πολύ κοινό στις μέρες μας όταν
μιλάμε για laptops.

> 2. Αναφορά σε τεχνικά χαρακτηριστικά ποιότητας και υποστήριξης της διανομής
> που θα φοράει: Έκδοση με υποστήριξη και ενημερώσεις για πάνω από 3 χρόνια
> (άρα lts ή κάτι επιπέδου enterprise, ή rolling που δεν θα "λήξει" μετά από
> λίγο και θα μείνει με απαρχαιωμένο λογισμικό),

Σε αυτό συμφωνώ, όπως και στα 3 χρόνια ως ελάχιστη διάρκεια υποστήριξης
(έτσι συμπεριλαμβάνει ubuntu LTS, opensuse evergreen, debian stable και
τις enterprise διανομές νομίζω, οπότε δεν υπάρχει θέμα αποκλεισμού από
τον ανταγωνισμό).

Επίσης θα έβαζα τουλάχιστον 5 χρόνια "προθεσμία αναβάθμισης" σε
επόμενη έκδοση. Δηλ. για παράδειγμα στα μαθητικά laptop που είχαν
edubuntu δεν ήταν LTS έκδοση με αποτέλεσμα πλέον ακόμα και η
επόμενη να έχει φύγει από τα επίσημα αποθετήρια και να είναι κάπως
δύσκολο να αναβαθμίσει κάποιος έστω στο επόμενο LTS.

Αυτό το λέω με βάση εμπειρία από ένα περιστατικό στο οποίο βοήθησα
στο IRC, που τελικά αναγκάστηκε νομίζω να κάνει επανεγκατάσταση.

> διαχειριστής πακέτων με
> online αποθετήριο/κέντρο λογισμικού με πάνω από Χ διαθέσιμες εφαρμογές.

Το τελευταίο προσωπικά δε θα το έθετα έτσι, αλλά θα έβαζα μια λίστα
από εφαρμογές που τουλάχιστον αυτές θα πρέπει να βρίσκονται στα
αποθετήρια μιας επιλέξιμης διανομής. Νομίζω έχουν υπάρξει διάφορες
λίστες με αποδεκτές ΕΛ/ΛΑΚ εφαρμογές σε Ευρωπαϊκό επίπεδο
και μια ελληνική λίστα μπορεί να βασιστεί σε αυτές. Νομίζω ότι και τα
κριτήρια για το πώς να αποφασίσει κάποιος αν μια εφαρμογή είναι
αρκετά ώριμη ή όχι για κρατική / επιχειρηματική χρήση υπάρχουν
ελεύθερα διαθέσιμα μέσω των διάφορων Ευρωπαϊκών projects
που λειτούργησαν ως "παρατηρητήρια ποιότητας".

> Αν καταφέρναμε να βάλουμε τέτοιου είδους απαιτήσεις όσον αφορά το Linux σε
> τέτοιους διαγωνισμούς θα είχαμε διπλό όφελος:
> 1. Τα μηχανάκια θα ήταν πιο χρήσιμα, αποδοτικά και μακρόζωα με το Linux =>
> Καλύτερη αίσθηση χρήσης => Διαφημίζεται και δεν δυσφημίζεται το Linux μέσω
> αυτών
> 2. Οι κατασκευαστές/εισαγωγείς θα πιέζονταν να ψάξουν και να εισάγουν υλικό
> φιλικό προς το linux, αυξάνοντας την παγκόσμια ζήτηση και άρα την πίεση για
> καλύτερη υποστήριξη, drivers κλπ.

Ακριβώς. Και γενικά από όλο αυτό ωφελούνται οι ίδιοι οι μαθητές / εκπαιδευτικοί
στη συγκεκριμένη περίπτωση και κατ' επέκταση οι γονείς και όλοι οι
φορολογούμενοι.

Χαιρετισμούς,
Παντελής