Σίμο,

Σε ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σου να λύσεις το ζήτημα. Παραθέτω τα
αποτελέσματα του τερματικού, και στη συνέχεια θα δώσω κάποιες διευκρινίσεις για
τις αλλαγές που έκανα:

kostas@kostas:~$ ls -l "/media/kostas/MY_BOOK/Ubuntu_backup/kostas/"
ls: αδυναμία πρόσβασης του /media/kostas/MY_BOOK/Ubuntu_backup/kostas/: Δεν
υπάρχει τέτοιο αρχείο ή κατάλογος
kostas@kostas:~$ ls -l /media/kostas/MY_BOOK/Ubuntu_backup/kostas/
ls: αδυναμία πρόσβασης του /media/kostas/MY_BOOK/Ubuntu_backup/kostas/: Δεν
υπάρχει τέτοιο αρχείο ή κατάλογος
kostas@kostas:~$ ls -l /media/kostas/
σύνολο 164
drwx------ 8 kostas kostas 163840 Ιαν   1  1970 MY_BOOK
drwx------ 1 kostas kostas   4096 Απρ  12 00:11 RAID1
kostas@kostas:~$

Οι διευκρινήσεις είναι:
βγήκε το όνομα στα κεφαλαία, ενώ το έδωσα με μικρά γράμματα - η μετονομασία
έγινε με το gParted). Είχες δίκαιο ότι το όνομα δεν ήταν το πρόβλημα.
2. Δεν φαίνεται στο κείμενο που επισυνάπτω, αλλά αφού θεώρησα δυσεπίλυτο το
πρόβλημα, άρχισα να δοκιμάζω διάφορα προγράμματα για αυτόματο backup, δυστυχώς
χωρίς να βρω κάποιο να κάνει αυτό που θέλω.
3. Το Deja backup, το default σύστημα του Ubuntu, πραγματικά κάνει τα αντίγραφα
όπως θέλω καθημερινά. Έχει όμως μερικά μειονεκτήματα, και γι' αυτό δοκίμασα να
το αλλάξω με κάτι άλλο:
α) Χρειάζεται υπερβολικά μεγάλο χώρο για να κάνει τα backups. Αυτό βέβαια
γίνεται γιατί μπορείς να γυρίσεις σε όποιο αντίγραφο θέλεις, πχ το χθεσινό, το
προχθεσινό ή αυτό πριν 10 μέρες (για καθημερινά αντίγραφα) κλπ. Εγώ ζητώ από το
πρόγραμμα να μου κάνει καθημερινά αντίγραφα, χωρίς όμως να χρειάζομαι να κρατώ
όλα τα προηγούμενα αντίγραφα, τρία για παράδειγμα μου φτάνουν).
β) Δεν έχεις τη δυνατότητα να του πεις να κρατάει τρία ή τέσσερα αντίγραφα για
παράδειγμα, και τα προηγούμενα να τα διαγράφει.
γ) Δεν έχεις τη δυνατότητα να του ζητήσεις να κρατά αντίγραφα για λιγότερο
χρονικό διάστημα από 6 μήνες, για παράδειγμα 10 μέρες ή ένα μήνα.
δ) Τελευταίο, και ήσσονος σημασίας, αν θες να επαναφέρεις κάποιο αρχείο, πρέπει
να επαναφέρεις ολόκληρο το φάκελο στον οποίο περιέχεται αυτό το αρχείο. Δεν
έχεις τη δυνατότητα να ζητήσεις να επαναφέρει μόνο το ένα αρχείο από το φάκελο
αυτό χωρίς να πειράξει τα υπόλοιπα αρχεία του φακέλου αυτού.

Στη δική μου περίπτωση, ότι εργασία κάνω την αποθηκεύω στο «RAID1», που είναι
εξωτερικός διπλός σκληρός που δουλεύει σαν RAID1 (ίδιο αντίγραφο σε κάθε σκληρό
δίσκο) όπου κάθε σκληρός έχει χωρητικότητα 500GB. Το σύστημα αυτό συνδέεται με
eSATA στον υπολογιστή μου.

Έχω έναν άλλο εξωτερικό σκληρό χωρητικότητας 500GB με το όνομα «My Book» που
μετονομάστηκε σε «MY_BOOK». Εκεί κάθε μήνα κάνω μια απλή αντιγραφή των αρχείων
μου από το RAID1 στο MY_BOOK. Στη συνέχεια ψάχνω κάποιο σύστημα για να έχω
καθημερινά αντίγραφα (των αρχείων που έχουν τροποποιηθεί), πάλι στο MY_BOOK.
Έτσι θεωρώ ότι θα είμαι απόλυτα ασφαλής.

Αρχικά είχα δοκιμάσει το Deja backup, αλλά στις 20 περίπου μέρες είχε γεμίσει
πλήρως τον MY_BOOK και σταμάτησε να κάνει αντίγραφα. Τα αρχεία μου στον RAID1
αυτή τη στιγμή καταλαμβάνουν 176,2 GB.

Ξέρω ότι μια απλή λύση θα ήταν είτε να αλλάξω το σκληρό στο MY_BOOK σε
μεγαλύτερο, κάτι που δεν θέλω, ή να κάνω τα αντίγραφα σε κάποιο cloud, κάτι που
επίσης δεν θέλω και μάλιστα πολύ έντονα, γιατί δεν έχω διάθεση να τα θέσω υπό
τον ελάχιστο (αλλά υπαρκτό) κίνδυνο να υποκλαπούν τα δεδομένα μου. Να θυμίσω
τέλος, ότι μόλις σήμερα πήρα το ενημερωτικό μήνυμα ότι το Ubuntu one κλείνει
(πιστεύω ότι θα ξανανοίξει με καλύτερες υπηρεσίες).

Ευχαριστώ όλους που ασχολήθηκαν μαζί μου και που διέθεσαν το χρόνο τους.

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου

Στις 3:00 μ.μ. Παρασκευή, 11 Απριλίου 2014, ο/η Simos Xenitellis
<simos.li...@googlemail.com> έγραψε:

Θέλω να βάλω το luckybackup να κάνει αντίγραφο ασφάλειας σε εξωτερικό σκληρό
δίσκο.

> [...]
>is not mounted.
>This task will be skipped
>
>Επίσης δίνω την εντολή όπως φαίνεται στο παράθυρο επικύρωσης (validation) όπου
>έκανα αντιγραφή στο πρόχειρο, και ακολουθεί η επικόλληση:
>
>rsync -h --progress --stats -r -tgo -p -l -D --update --delete-after
>--delete-excluded --exclude=**/*tmp*/ --exclude=**~ --exclude=**/*Trash*/
>--exclude=**/*trash*/ --exclude=**/.gvfs/ /home/kostas /media/kostas/My\
>Book/Ubuntu_backup/kostas/
>
>Θέλω να πιστεύω ότι η λύση είναι απλή (όταν έχεις κάποια εμπειρία).
Εκεί στο My\ Book έχει τον χαρακτήρα \  οπότε το διάστημα δε δημιουργεί
πρόβλημα. Οπότε, όπως φαίνεται, το πρόβλημα είναι μάλλον κάπου αλλού.
Μπορείς, μετά από προσάρτηση του δίσκου, να τρέξεις

ls -l "/media/kostas/My Book/Ubuntu_backup/kostas/"

ls -l /media/kostas/My\ Book/Ubuntu_backup/kostas/

Αν λειτουργήσουν, τότε ο δίσκος είναι προσαρτημένος, και έχεις βάλει σωστά και
τον υποκατάλογο Ubuntu_backup/kostas/
Αν υπάρχει πρόβλημα καθώς είναι προσαρτημένος ο εξωτερικός δίσκος, εκτέλεσε την
εντολή

ls -l /media/kostas/

ώστε να δούμε τι υπάρχει προσαρτημένο στην πραγματικότητα.