Ein Andersson wrote:
> Hur går tiden fel, går den för snabbt för långsamt eller ställer den
> sig fel med hela timmar.
> Om du skriver "sudo ntpdate ntp1.sp.se" går den fel efter ett tag då
> eller är det vid reboot?

Hela tiden sackar klockan, och framför allt vid start av  darorn.
Så länge den är igång har jag inte märkt något så det borde var
datorns batteri som är slut.

Hur gör jag för att  köra  "sudo ntpdate ntp1.sp.se" automatiskt vid
varje uppstart. Jag misstänker att jag måste vara uppkopplad för att
detta kommando skall göra nytta. Jag har ADSL och upprättar kontakt
med nätet via kommandot " sudo dhclient eth0" och jag gillar inte
automatisk
uppkoppling. Går det via ett script att koppla ihop dessa två kommandon,
och hur gör man detta?

????????

Hälsar Evert