MekApelsinerad wrote:
> Måste be om ursäkt, jag läste kanske för snabbt eller kollade dåligt
> vad du skrivit tidigare, jag tänkte först låt dig använda nano, men så
> kom jag på att det är roligare att använda gedit. En variant av mitt
> råd som funkar vilken version man än har av ubuntu (dvs ubuntu,
> xubuntu, kubuntu ubuntu-server och förhoppningsvis ubuntu-jeos):
>
> Var i en terminal (ctrl-alt-f1, konsole, terminalen, xterm eller eget
> annat val):
>

> kör sudo nano /etc/network/if-up.d/timeupdate
>
> Fyll i med följande:
>
> #!/bin/bash

> [...]
Bra
nu fungerar timeupdate i katalogen /etc/network/if-up.d/ när den körs
med kommandot
sudo /etc/network/if-up.d/timeupdate

men då jag kör kommandot
sudo dhclient eth0
dvs kopplar upp mig ser jag inga spår av att något har hänt. Tiden
ändras inte och i terminalen
finns inga spår av tidsuppdatering även om tiden inte behöver ändras.