2008/12/21 Fredrik Gustafsson <iv...@iveqy.com>

> [...]

Är skivan tankad? Du svarade faktiskt inte på det... Och om den inte är är
piratkopierad, varför skulle du då vilja bränna ut den?

> Givetvis har man rätt att ta exempel och jag gav dig dessutom ett svar.
> Det finns _ingen_ situation då du själv ska ge dig på att bränna en
> windows-cd.

Det finns faktiskt ett tillfälle jag kan komma på. Det är om man använt
exempelvis nLite för att "slipstreama" (
http://en.wikipedia.org/wiki/Slipstream_(computing)) en windows-skiva. Jag
antar att det är lagligt eftersom nLite fortfarande existerar...

> Vad gäller hurvida det funkar eller inte så har du ju bootat skivan och
> fått problem först vid formateringen. Detta tycker jag i alla fall visar
> på att det inte är några problem att bränna körbara skivor i brasero.
> Eller vad var egentligen din fråga?

Jo, precis. Eftersom det går att starta windowsinstallationen så har du ju
lyckats bränna skivan. Om installationen går sönder efter ett tag, så skulle
jag misstänka att skivan är skadad. Eller kan det vara en cd-rw som du
använt för många gånger?

Mattias, om det inte rör dig, så hoppas jag att du inte tar åt dig. Den
piratkopiering jag är mest mot är: windows. Den slår nämligen hål på en av
linux stora fördelar, nämligen att det är gratis. Det är svårt att övertyga
någon att testa linux "för att det är gratis", om de ändå inte betalat för
windows. "Linux-sparar-pengar" argumentet blir helt verkningslöst.

// Eloff