Till skrivbent till nedanstående mail
Heter du möjligen robin?
Allmänt nyfiken

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: ubuntu-se-boun...@lists.ubuntu.com
[mailto:ubuntu-se-boun...@lists.ubuntu.com] För MekApelsinerad
Skickat: den 1 januari 2009 22:10
Till: Ubuntu Sverige
Ämne: Re: SV: Re: brasero

Jag skickade ett svarsmail till Fredrik Gustavssons epost med skickade
från fel epostadress. Mailet kom därmed inte in i listan (den accepterar
bara mail från medlemmar), det var det jag menade med "fel namn". Det
var medciterat i mailet idag.

Fredrik frågade sig om det ens fanns en anledning att någonsin bränna ut
windows: "Det finns _ingen_ situation då du själv ska ge dig på att
bränna en windows-cd."

Mitt svar var ungefärligt att jag flertalet gått upp på
https://licensing.microsoft.com och laddat ner xp för att bränna (det är
för övrigt det enda stället där jag sett windows xpN), jag har dessutom
laddat ner windows 2003 som microsoft delar ut gratis i form av
iso-filer till personer som har studentrabattskort.

Vidare stod det att: "Men annars håller jag med dig, funkar det inte att
partitionera med windowsskivan är det antingen en skadad isofil (dvs
inte braserofel), alternativet 'prova bränna skivan i lägre
hastighet'-aktigt fel på skivan eller fel på windows och frågar bör
skickas vidare till folk som är kunniga/intresserade av att lösa
windowsproblem"

Alternativ två visade sig vara rätt. Anledningen till att jag spammade
in det här var inte för att visa hur duktig jag är utan mest som en
påminnelse att vad man först tror inte behöver vara sant. Brända skivor
!= illegal data. :D

2009/1/1 mattias <m...@mjw.se>:
> rätt namn?

---