Kan vara värt att kolla om du har extensions installerade också och om
stänga av dem hjälper.

Du behöver inte heller boota om, du kan ta död på processen (även om
det bara är symptomet inte sjukdomen, så kan det hjälpa medan det
riktiga problemet tas om hand).

I menyn: System->Administration->System Monitor, gå till fliken
Processes, välj processen firefox-bin och klicka "End Process". Om
inte det hjälper, ta i hårdare med högerklick på processen och "Kill
Process".

I terminal: pkill firefox-bin, eller om det inte hjälper, pkill -9
firefox-bin (dessa två motsvarar GUI ovan)

/ K