2008/6/23 Osman Kemal Kadiroğlu <[EMAIL PROTECTED]>:
> Masaüstü bilgisayarım AMD64 Kubuntu 8.04 dizüstü Compaq nx6112 Ubuntu 8.04.
> Birinde yaşadığım sorunları diğerinde göremiyorum.
>
> Ekran koruyucu olarak her ikisinde de cosmos seçtim ve
> /usr/share/pixmaps/backgrounds/cosmos altına 100 kadar Hubble tarafından
> çekilmiş jpg uzantılı resim yükledim. Kubuntu'da resimler sırasıyla geliyor
> fakat Ubuntu'da sadece cosmos'un orijinal listesindeki resimler geliyor. Ne
> yapmalıyım?

Bilmiyorum.

> Masaüstü makinemin klavyesi Türkçe, dizüstü makinemin ABD klavyesi.
> Kubuntu'da hiç sorun yaşamadan klavye değişikliği yapıyorum ve bu değişiklik
> makineyi kapatıp açtığımda değişmiyor. Ubuntu ile her açışımda Application -
> Others - Keyborad Layout penceresini açıp orada bulunan Türkçe üzerine
> tıklayıp ekran üzerindeki yere klavye ile ilgili ülke bayrağı
> yerleştiriyorum. Makineyi kapatım açtıktan sonra tüm bu işi tekrar etmem
> gerekiyor. Ne yapmalıyım?

Ubuntu GNOME menüsünde Application > Others içinde genelde KDE
ayarları oluyor sanırım. GNOME'da çalışırken GNOME'un göz önünde
bulunduracağı ayarları System > Preferences > Keyboard > Layouts
basamaklarından yapmanız gerekiyor. Bir seferde kolayca
halledebilirsiniz. Add Layout düğmesinden ekleyin. Birden fazla varsa
birini default olacak şekilde ayarlayın (sağdaki radyo düğmesinden).

> Masaüstü makinemde Gnome kullanmak istediğimde bir türlü Türkçe klavye
> çalışmıyor.

Yine yukarıda yazdığım yöntemle denerseniz sanırım olur.