nu pasti mah,,selama 30 taun Pa Suharto tos tiasa ngawangun hiji Karajaan
politik nu kuat Di Indonesia. Suatu kerajaan politik nu anak buahna begitu
loyal, nu bisa ngabungkem sacara kuat para oposisina. Unik memang, Pa Suharto
nu sanes turunan Politikus oge teu kungsi mengenyam atikan politik selama masa
mudana, tapi bisa miboga konsep politik anu apik, anu bisa membuat dirina
secara mulus bisa nanjeur jadi presiden salama 6 kali, berturut turut (leupas
ti politik goreng atau alusna). Memang kebetulan oge pas masa Pa Suharto, teu
aya katangtuan yen Maksimal jadi presiden salama 2 periode.

ti mana Pa Suharto gaduh pamikiran politik nu apik siga kitu, teu tiasa
kapaluruh. Naha pendidikan militerna aya pangaruhna ka sikap politik Pa
Suharto??duka, masih poek raratanana.
Nu pasti, nanjeurna Pa Suharto pasti didukung ku rekan - rekan politikna nu
sapamadegan jeung pa Suharto. Pa Suharto katut rekan politikna bisa maksa ayana
Stabilitas politik di nagara ieu salama 30 taun.
Kakuasaan politik Pa Suharto baru bisa diruntuhkeun ku ayana Krisis Ekonomi nu
ngabalukarkeun ayana berbagai kerusuhan, penjarahan, demo demo mahasiswa nu
massive jeung chaos, oge tekanan politik ti para lawan Pa Suharto.

Pa Suharto ngadeg  nuju aya huru hara, kitu oge pas lengserna, nagara nuju
balangsak ku krismon. "Pa Ato" dugi ka tilar dunya, nimbulkan kontroversi.
KOntroversi nu dugi ka iraha rengsena.

Tong boro nagara Urang, Nagara Amerika we anu ngaku ngaku sabagey Nagara pang
Demokratisna sadunya ,"The Land of The Free" ceunah mah, tapi Kasus Pembunuhan
JFK alias Presiden Jhon F Kennedy, dugi ka ayeuna teu bisa kaungkap saha Otak
Pembunuhan nu sabenerna oge naon Motifna. Lain kalah kaungkap, sodara Kennedy
nu rek jadi presiden oge dibunuh. terus Martin Luther King Jr., Pajoang
persamaan hak Warga Minoritas di Amerika Ditembak mati lantaran paham
politikna, tah eta bukti perjalanan hiji nagara nu demokratis, geuningan jauh
oge kana kademokratisan. Komo mun ningali Film The Gang Of New York, geuningan
Amerika teh diwangun ku berbagai kerusuhan jeung penderitaan. Recokna para
pendatang ti Irlandia jeung Native Amerika, oge katimpangan ekonomi, Rasialisme
brutal, ngawarnaan perjalanan politik hiji nagara gede.
REzim Pa Soherto, mangrupakeun hiji legenda politik nu bakal ngawarnaan
perjalanan sejarah politik Indonesia. Pieunteungeun jang nu pandeuri, generasi
na para nonoman  nu bakal nyorang masa depan.

Oman Abdurahman <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Ngiring nambahan,

 Aya deui, cenah ceuk obrolan jero masyarakat, lamun nguburkeun mayit
 terus ngadadak aya hujan turun, sedengan teu ngagebret teuing, eta
 tandana mayit teh ditarima ku taneuh - jembarna alam- hartina, nu
 maot teh jalma soleh. Tapi eta mah dongeng masyarakat wae, malah
 ngaharib kana "filsafat kabeneran" anu ngarupakeun kasalahan dina
 filsafat (falacy of phylosophy). Babaledogan meureun ceuk Sundana mah.

 "Falacy of phylosophy" teh ngarupakeun sakumpulan kasalahan jelema
 berfilsafat (siga filsafat, tapi sabenerna mah logikana - boh
 premisna atawa silogismena - salah). Contona, anu kungsi kapanggih,
 upamana unggal babaturan kuring nu ngaranna si dadap datang ka imah,
 seja sepungan, kaparengkeun hujan, tuluy wae kuring teh berfilsafat
 (ngadalil, siga kieu: "Euy, kadatangan maneh mah mawa hujan wae".

 Enya, tuda dina kasus anu maot ngadatangkeun hujan, upamana, kumaha
 lamun anu maot teh usum hujan? Sing jelema sakumaha dorakana oge
 kamungkinan inyana pas dikuburkeun pas hujan teh gede kacida.
 Jadi...ngaitkeun kajadian alam jeung kajadian anu kaalaman ku manusa
 dina wangun "falacy phylosophy" siga tadi teh gede pisan kamungkinan
 salahna. Babaledogan tea atuh, teu kuat dalilna, malah ngaharib
 kana...ceuk Mh ...eh saur Kang Ajip tea mah: mitos.

 Anu ngeunaheun mah memang ngobrolkeun fakta (sanajan naon anu
 disebut "fakta" ceuk sagolongan atawa saurang jelema can tangtu sarua
 disebut "fakta" ku golongan atawa jelema sejenna. Anu akhir ieu mah
 pakait jeung epistimologi atawa cara neangan bukti atawa data,
 sigana). Ngan nyakitu, kalan-kalan fakta mah sok matak pikanyerieun.
 Geura ieu fakta ngeunaan kumaha bangsa Indonesia (bener kitu bangsa
 Indonesia sagemblengna?) ngeunaan saha sabenerna anu disebut pahlawan
 di Indonesia?

 Dina siaran salah sahiji statsiun tv mangkukna, diwartakeun ku nu
 maca eta warta, ngeunaan 3 pahlawan di Indonesia. Ieu teh dina raraga
 padungdengan -malah debat kasebutna - ngeunaan kahayang sagolongan di
 Indonesia pikeun maparin gelar pahlawan ka HMS: naha geus waktuna
 atawa tacan. Pahlawan anu 3 teh kieu cenah:
 1) Ir. Soekarno, presiden RI nu kahiji, sang proklamator, nu kahiji
 tina dwitunggal Soekarno-Hatta, dipaparin gelar pahlawan nalika 17
 tahun saba'da anjeunna ngantunkeun;
 2) Dr. Mohammad Hatta, wakil presiden nu kahijiu, nu kadua tina
 dwitunggal Soekarno-Hatta, dipaparin gelar pahlawan ku Pamarentah,
 dina taun ka 6 (atawa 6 taun) sanggeus anjeunna wafat;
 3) Ibu Tien Soeharto, isteri presiden kadua Indonesia nalika masih
 aya dikieuna, kenging gelar pahlawan ti pamarentah Indonesia nalika 7
 bulan sanggeus anjeunna wafat.

 Tuh pan fakta mah kitu. Nyakitu tea, punten wae bisi matak ngerenyed
 mah.

 cag.
 manAR

 --- In urangsunda@yahoogroups.com, "Waluya" <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

 > Ari di lembur kuring mah beda deui, lamun langit poek mongkleng
 terus  hujan
 > angin, gelap dar-der-dor, walungan caah, jalma-jalma teh sok
 ngararomong,
 > aya nu rek malidkeun mayit di walungan, kulantaran eta mayit teh
 teu
 > ditarima taneuh, kulantaran munjung,  jadi kudu dipalidkeun di
 walungan

 > Ah ketang, eta mah ukur kapercayaan urang lembur.
 >
 > Baktos,
 > WALUYA

Never miss a thing.   Make Yahoo your homepage.

Kirim email ke