ah, can tangtos Kang.
Ngahemat tina kalakuan korup tapi artosna dipake jang ngamakmurkeun rahayat
mah, malah langkung sae.
Jadi inget ke Muhamad Yunus anu kenging nobel perdamean (ngelehkeun sby,
hehe...). Salah sahiji statemena nyaeta:
Yen kadang-kadang jalma anu miskin teh ngan butuh akses. Anu salami ieu,
akses eta teh loba dicekel ku rentenir.
Conto, 250 jalma miskin anu meunang bantuan ti anjeuna teh ngan ngabutuhkeun
modal 270 dollar. Jadi teu gede-gede teuing.

Tah, mun dana anu geus kasalametkeun tea, Rp. 400 milyar, dipake jang kredit
mikro ka rahayat, pasti bakal produktif. Keun lah anu kabutuhan minyak mah
geus aya BLT, tapi jang kabutuhan produktif mah pan rada kurang keneh.
Conto, dianggo jang ngastabilkeun produk pertanian. bisa sigana. Carana,
patani anu keresa keneh macul tur pepelakan dipangpeserkeun pupukna ku
pamarentah. Atawa modus lain: patani--anu jelas tani teu piktip--digaji
sabulana 300-500 gumantung kana produk tur kapasitasna. Lumayan tah, bakal
jadi panyumanget patani.

Baktos
tantan