"Koin untuk Prita" atawa "Koin Prita" bisa jadi kahareup ngawujud jadi
istilah akademis atawa pameo (positif) di masyarakat pikeun kajadian model
anu kaalaman ku Prita; atawa, usaha-usaha masyarakat pikeun ngalawan tirani
kakawasaan peradilan formal ngaliawatan gerakan sosial sidekah;
atawa...pikeun naon wae engke kumaha larapanana. Siga istilah "menunggu
Godot" pikeun ngadagoan hiji hal anu pasti; atawa istilah "may day, may
day..." pikeun kajadian bukti kacilajaan pilot dina penerbangan.

Kajadian "Koin untuk Prita" bener-bener jadi panyabok ka lembaga peradilan
jeung oknum-oknumna anu geus mopohokeun rasa kaadilan masyarakat umum.
Ngabuktikeun deui yen aturan hukum formalna teh dasarna tina etika hirup,
sedengkeun ari etika teh eta hiji hal anu disepakati ku mayoritas anggota
masyarakat. Nunjukkeun yen kaadilan nurani manusa leuwih jujur tinimbang
kaadilan formal (komo deui kaadilan poean Qiyamah salaku kaadilan anu
pangadil-adilna, nyumponan sakabeh kaadilan anu teu kahontal atawa teu
ngawujud nalika kahirupan di dunya).

"Koin untuk Prita" oge nuduhkeun hiji deui kakuatan nilai-nilai pokok budaya
bangsa Indonesia: gotong royong dina ngalawan kadzoliman. Kajadian sarupa
kieu peris kaalaman nalika urang ngarebut kamerdekaan ti pangjajah, ngalawan
pangjajahan anu teu luyu jeung kamanusaan lan kaadilan. Harita, bangsa
Indonesia, rela ngabagi piring sanguna paroan jeung tentara greliya bangsana
pikeun ngalawan ka pangjajah (walanda, nipon, jsb).

"Koin untuk Prita" netelakeun yen ieu ajen inajen pokok anu penting teh
masih hirup di satengahing bangsa urang jeung masih keneh bisa digerakeun.
Kukituna, Pamarentah, lamun telik, bisa pisan ngagunakeun ieu ajen inajen.
Anu diperlukeun, kari neangan tombolna anu pas, jeung mencetna dina waktu
jeung kaayaan anu pas oge. Upamana wae, kumaha Pamarentah ngadorong sangkan
tumuwuh budaya nyinglar  korupsi ngaliwatan eta kakuatan; atawa, budaya
ngajaga sumber karaharjaan sarerea, miara cai, gunung, hawa, jeung
lingkungan hirup sejenna anu jadi kaperluan poko masyarakat. Lamun
Pamarentah teu bisa ngalakonana, wayahna, gerakan model "Koin Prita" ieu
baris terus tumuwuh jeung mucunghul dina satiap kajadian anu nuturkeun rasa
masyarakat perlu dilakukeun...jeung...dina mangsa kitu, Pamarentah poma ulah
nganaha-naha.

Cag.

manar

.