Ieu waleran p Sobirin dina FB-na:
#Siip kang Manar, Seni Rupa ITB sedang kena virus tanam padi dalam polibeg
semacam ini. Berderet di lapangan aual timur. Diharapkan panen pas pasar
seni bl oktober. Sepertinya emisi GRK dari "sawah" padi polibeg ini bakal
nihil, beda dengan sawah tradisional.#.

Maksud kecap: "kena virus" dina padalisan di luhur = "demam" (dina harti
kiasan) atawa : keur rame ku (melak pare dina polibeg).

Jadi, lain skala percobaan, sabab uji cobana mah geus bisa disebutkeun
rengse. Dob dina pot atawa di pasawahan geus kari skala produksi (anu di
pasawahan, uji cobana ku p Sobirin saparakanca ti Dewan Pemerhati Kehitanan
& Lingkungan Tatar Sunda (DPKLTS) ngahasilkeun pare nepi ka 13 ton/Ha).
Upama nitenan data ti pa Sobirin, pare jenis anu dipelak dina pot atawa
polibeg ieu mampu nepi ka 60-80 batang/tangkal pare dina sarungkunna
(umumna: 1 pot/polybeg keur sarungkun pare wae).

"Gagasan" atawa ideu anu ku kuring disodorkeun ka ieu milist bener-bener
melak pare dina pot skala produksi. Gede leutikna hasil/produksi mah kumaha
loba saeutikna pot. Hartina, gumantung kana lega atawa heureutna pakarangan.
Ngan anu jelas, satiap imah/kulawarga bisa melak pare model kieu, lamun
daek.kitu oge.

Melak pare dina pot beda jeung melak pare disawah, teu kudu diwuluku atawa
dipacul, teu merlukeun tanaga tani anu bedas digawe ti isuk jedur nepi ka
sore pabeubeurang.

Gagasan kuring sabenerna teu muluk-muluk. Hiji imah/kulawarga bisa
nyumbangkeun antara 5 nep ka 10 kilo pare per periode (kl 3 bulan), eta geus
lumayan. Pare anu saeutik-saeutik ieu lamun dikumpulkeun ti puluhan atawa
ratusan atawa rebuan rumah tangga bisa jadi loba. Can deui lamun bangsa
perkantoran dipelakan pare sistem pot. Sigana lumayan, ieu program bisa
maparin kontribusi kana ketahanan pangan.

Salajengna, ka anu hoyong terang langkung paos, sae ditaros wae p Sobirin.
Ieu alamat emailna: sobirinsobi...@gmail.com

Cag

manar