Ben recent overgestapt van NeoOffice (NO) naar LibreOffice (LO). Daarna heb ik
een in NO aangemaakte en verschillende malen bewerkte spreadsheet geopend en
enigszins bewerkt in LO.
Vervolgens bleek het bestand niet meer te openen in NO. Daar kreeg ik de
foutmelding:
"Fout in indeling in subdocument content.xml op positie 1,0(rij,kolom)".
Ik bewaarde vervolgens het bestand in OpenOffice (OO) formaat, maar ook dat
bestand is niet te openen in NO.
In verband met uitwisseling zouden de bestanden compatibel moeten zijn met OO
en NO. Met een andere spreadsheet, aangemaakt en regelmatig bewerkt in NO, is
er geen probleem. Na opening en bewerking in LO kan NO het bestand weer openen.
Ter informatie: in de spreadsheet komen geen ingewikkelde functies voor. Alleen
maar optellen.
Wat ik vreemd vind: dat het gaat om een positie die kennelijk wel deel uitmaakt
van een rij (1), maar niet van een kolom (0). Kan dat wel?
Mijn vraag: hoe te voorkomen dat NO en OO in LO aangemaakte/bewerkte
spreadsheets niet kunnen openen?
Bij voorbaat dank voor adviezen.
Constant Coolsma