KEISTIMEWAAN 2 LAIN UNTUK WANITA

1.   Doa wanita lebih makbul daripada lelaki karena sifat penyayangnya yang
lebih kuat dari lelaki.

2.    Wanita yang Sholihah itu lebih baik daripada 1000  orang lelaki yang
sholeh.

3.   Barang siapa yang menngembirakan anak wanitanya, derajatnya seumpama orang
yang senantiasa menangis karena takutkan Allah.

4.   Barang siapa yang membawa hadiah ( oleh-oleh ) lalu diberikan kepada
keluarganya, hendaklah mendahulukan anak wanitanya dari anak laki-laki

5.   Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama Rasulullah
SAW didalam Syurga.

6.   Barang siapa mempunyai 2 atau 3 anak wanita, atau 2 atau 3 saudara wanita
lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka  dan mendidik mereka
dengan penuh rasa taqwa dan tanggung jawab maka baginya adalah Syurga.

7.   Barang siapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak wanitanya, lalu
dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya
dari api neraka (Aisyah r.a.).

8.   Syurga dibawah telapak kaki Ibu ( Hadits )

9.   Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu
neraka dan terbuka pintu-pintu syurga, maka masuklah dari pintu yang
dikehendaki.

10.   Wanita yang taat akan suaminya serta menjaga sholat dan puasanya, semua
ikan-ikan dilaut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan,
semuanya beristighfar baginya selama dia taat pada suaminya dan direlakanya.

11.   Apabila memanggil akan engkau dua orang Ibu Bapakmu, maka jawablah
panggilan Ibumu dahulu.

12.   Aisyah r. a. berkata “ Aku bertanya kepada Rasulullah SAW,  siapakah yang
lebih besar haknya terhadap wanita ?  “  Jawab Baginda, “ Suaminya “  Siapa
pula berhak terhadap lelaki ? Jawab Rasulullah “ Ibunya “

13.   Wanita apabila sholat 5 waktu, puasa 1 bulan Ramadhan, memelihara
kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu Syurga mana
saja yang dia kehendaki.

14.   Tiap wanita yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah S.W.T
memasukkan dia kedakam Syurga  lebih dahulu dari suaminya.

15.   Apabila seorang wanita mengandung janin dalam rahimnya, maka
beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah S.W.T mencatatkan baginya setiap
hari dengan 1000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1000 kejahatan.

16.   Apabila seorang wanita mulai sakit hendak bersalin, maka Allah S.W.T
mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah.

17.   Apabila seorang wanita melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa
seperti  keadaan ibunya melahirkannya

18.   Apabila telah lahir anaknya lalu disusuinya, maka bagi ibu itu setiap
satu tegukan dari pada susunya diberi satu kebajikan.

19.   Apabila ibu semalaman tidak tidur karena memelihara anaknya yang sakit,
maka Allah S.W.T memberinya pahala seperti memerdekakn 70 orang hamba dengan
ikhlas untuk membela agama Allah.

Nb. Bagi wanita muslimah yang single parent , ada janji rasululllah untuk
mereka. baca point 5

Jazakumullah khairan

Ima
http://www.PernikMu slim.com ---> One Stop e-Muslim Shop