Hej,

Nyligen blev jag tipsad om en ganska ny blogg som heter Internet för alla. Den
riktar sig framför allt till (äldre) folk i Östergötland och beskriver till
exempel kurser i hur man gör på internet. Liknande initiativ har inspirerats av
den här bloggen. Själva bloggen går att hitta här:
http://internetforalla.blogspot.com/.

Varför skriver jag då om den här bloggen här? Jo, för att en sak som de inte
tar upp på de här kurserna är Wikipedia. Med tanke på målgruppen (seniorer) är
viktig för Wikipedia och sådana saker har en tendens att sprida sig som ringar
på vattnet, vore det en bra idé ifall några som är intresserade kontaktar sina
respektive bibliotek och säger att de vill hålla kurser i hur man redigerar på
Wikipedia. Jag och några till har hållit kurser på Göteborgs stadsbibliotek
sedan förra året och börjar nu få rätt mycket erfarenheter, så vill man ha tips
så kan man kontakta mig.

Mer information om liknande grejer hittar du på
http://meta.wikimedia.org/wiki/Wikipedia_Trainers

Med vänliga hälsningar,

Lennart, aka Hannibal

Lennart Guldbrandsson, ordförande för Wikimedia Sverige
http://se.wikimedia.org/wiki/Huvudsida

Tfn: 031 - 12 50 48
Mobil: 070 - 207 80 05
Epost: l_guldbrands...@hotmail.com
Användarsida: http://sv.wikipedia.org/wiki/Anv%C3%A4ndare:Hannibal
Blogg: http://mrchapel.wordpress.com/

Windows Live: Dina vänner får dina uppdateringar från Flickr, Yelp och Digg när
de skickar e-post till dig.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/see-it-in-action/social-network-basics.aspx?ocid=PID23461::T:WLMTAGL:ON:WL:sv-se:SI_SB_3:092010

Till