> Uglavnom je veca sansa da crkne lokalna baza mailova, nego internet.

Sve je relativno.
For instance, Beigetower je češće bio nepristupačan nego moj računar, a i moj
kablovski operater kolikogod sad bio dobar nije pouzdan (desi se da se probudim
ujutro i da internet ne radi. Šta ako baš tad moram da proverim šta mi je
Ljubiša tačno rekao u onom mailu što sinoć pijan pročitah?)

Verujem da je nepristupačnost Gmailu minimalna (nije jednaka nuli jer sam
prisustvovao nemogućnosti pristupanja istom, pri čemu razlog nije bio do
korisnika), ali internet u našoj državi je previše varijabilan da bi se na
njega oslanjalo.

> Bar se meni to tako dogadjalo. Svaki klijent je imao svojih tripova...

Jedino sam imao problema sa OE (da se ubije i da mi nestanu mailovi).
Bat je umeo da se ubija, ali su baze uvek ostajale.
Thunderbird se još nijednom nije ubio niukom smislu, doduše to više ima veze sa
Linuxom nego sa Thunderbirdom...
Ume da mi duplira neke poruke ako ga nasilno ubijem, ali jednostavan plugin
(delete duplicate messages) odradi stvar.

> I na webmailu mozes da biras sta ces da daunloadujes a sta ne.

U POP/IMAP klijentu možeš da biraš šta ćeš da downloaduješ a šta ne.
Ako koristiš *ISKLJUČIVO* webmail (bez bilokakvog klijenta), on nikada neće
moći da skine neki fajl samo time što je računar kod kuće online, a ti si negde.

> Da
> Shebalj koristi webmail ne bi imao problema sa attachmentima (mada bi
> svih ostalih 2 milijarde njegovih problema ostalo).

I rodilo bi se još 3 milijarde novih jer "dugme za reply se ne nalazi na
coord(20,70) i ja ne umem da se snađem sada".

> Lepo je sto T-bird
> to skine dok ti nisi tu, a opet, sta ako odes na fax pa odande oces da
> upotrebis isti fajl (a zaboravio si da ga ponesesh). Onda ce biti "RO
> posalji ono..." :-ppp

To je zato što nisam razvijao sistem koji će biti kompatibilan za upotrebu sa
bilokog mesta u svetu jer, generalno, računar ne koristim sa bilo koje druge
lokacije sem ove kućne.
Svejedno, na beigetoweru nemam webmail a to mi je glavni mail. E sad, da ja
njemu pristupam preko nekih skripti ili preko mail2web mi ne zvuči kao
zanimljivo Da sam hteo, rekao bih Thunderbirdu da ostavlja kopije na serveru
koje bih ja posle skidao u slučaju potrebe, ali kako je exception jednak jednom
procentu, smatram da je to nepotrebno.
A i radije ću se iscimati da dobijem static IP i da mogu da se lepo sshujem u
sebe, nego da tu majmunišem nešto.

> Svidelo se to nama ili ne, web mail (ili bilo kakav
> net-interfejs-mail) je buducnost, pop je proslost,

To će biti za minimum 5 godina.
A i tad ću ja želeti da imam potpunu kontrolu nad svojom e-mail arhivom.
Veća je verovatnoća da će pijani radnik da preseče telefonski kabl nego da ja
nemam ikakav izvor energije u kući (bateriju, akumulator, bicikl, ...)

> a o tome koliko su
> sami protokoli, nevezano za klijente, stvar proslosti, necu da pricam
> jer cu se rasplakati i poceti da razbijam stvari po kuci...

Šta te briga, nije tvoja kuća ;-)

--

// Dachaz,                              Need a website?
   [EMAIL PROTECTED]            www.dachaz.net

[Peter is ordering from a fast food restaurant]
Peter Griffin: Yeah, I'd like 6,000 chicken fajitas, please? Yeah, 6,000 chicken
fajitas.
Brian Griffin: And a "so-sage" McBiscuit, please?