Hej Kristian

Jeg har aldrig prøvet at bruge æblejuice, men jeg har heller aldrig følt
det nødvendigt at gøre andet end at rehydrere tørgæren kort tid inden, den
skal ned i den afkølede urt, også selvom tørgæren havde overskredet sidste
anvendelsesdato. Jeg koger blot noget vand, steriliserer et glas (i mit
tilfælde en Erlenmeyerkolbe), hælder ca. 150 ml sterilt vand i glasset,
lægger alufolie over, lader vandet køle ned til stuetemperatur, tilsætter
tørgæren, venter 15-20 minutter og slynger gæren lidt rundt i glasset
undervejs for at få det hele opløst. På denne måde, begynder det altid at
klukke fra gæringsspanden inden for en time eller to.

Mvh. Emil