Sajnos nem értek annyira az RPM/yum vonalhoz, mint kellene. Elakadtam.

Adott egy csomag. Volt benne egy hiba. Elővettem az rpmbuild programot
és megpatcheltem. A régi release 1 volt, az új e_2 lett.
Betettem a repóba.

Ennyit lát belőle a target host:

# yum list --showduplicates perl-XML-Validator-Schema
Loaded plugins: fastestmirror, versionlock
Installed Packages
perl-XML-Validator-Schema.noarch        1.10-1.el6        @Repo1
Available Packages
perl-XML-Validator-Schema.noarch        1.10-e_2.el6      Repo1
perl-XML-Validator-Schema.noarch        1.10-1.el6        Repo2
#

A https://www.thegeekdiary.com/understanding-rpm-versions-and-naming-schemes/
oldal szerint az "e_2" frissebbnek számít, mint az "1".
És ennek dacára mégsem hajlandó a nyavalyás yum frissíteni 1.10-e_2-re.

Nem tudom hogy igaz-e amit olvastam a fenti linken, illetve hogy miként kell ezt debugolni. Debianban az apt-cache policy segítőkészebb.

A target egy CentOS 6, a yum verziója 3.2.29-81.el6.centos.0.1.

Szeretném elkerülni, hogy ötletszerűen gyártsak egy tucat másik csomagot
mindenféle nevekkel, és kikísérletezem, hogy melyiket hiszi frissebbnek
a yum.

"Please help" (Lilu Az ötödik elemben)

kissg