Deia n'Eulàlia,

> Hola
> Jo acabo d'entrar a a questes llistes, i una de les coses que
> volia era anar intervenint en això del llenguatge sexista.
> Veig que heu començat un debat sobre benvingut/da, ...
> Jo particulament m'he sentit molt incòmoda quan el primer
> missatge que rebo diu benvingut.
> Tots els que heu participat fins ara sou homes, imagineu-vos
> que us haguessin dit benvinguda.
> Sense comentaris

Espero que el fet de ser home no em desautoritzi a expressar una opinió. Més i
quan expresso una
opinió com a "persona intel·ligent" i no pas com a "home intel·ligent", d'igual
manera que la teva
opinió és d'una "persona intel·ligent", per sobre del teu gènere sexual.

Jo m'oposo igual a les formes "Benvingut/s" (singular/plural) i defenso l'opció
d'utilitzar el
plural directament. No estem parlant de textos on hagi certa llibertat d'espai.
Estem parlant de
cadenes de text, quadres de diàlegs i títols on l'espai és mínim i a vegades
s'hi ha de posar força
imaginació per encabir-ho tot.

Malauradament en català no tenim un gènere neutre diferenciat, sinó que es fa
amb el masculí. Tampoc
estic d'acord a aplicar les normes "políticament correctes", com són el cas que
ens envia el Jordi.
Poden tenir coses molt positives, però en informàtica senzillament no es poden
duplicar els gèneres.
No hi ha espai. D'altra banda, jo sempre miro, en la meva vida diària,
utilitzar construccions que
eliminin gènere, com per exemple "Les persones que utilitzen un programa"
enfront "Els usuaris i les
usuàries" o "Els usuaris". Però no m'agraden les barres, ni en plurals ni en
gènere.

---

Marc Belzunces

http://www.softcatala.org/