El Dimarts, 31 de Gener de 2006 13:32, Oriol Carcellé Bayona va escriure:
>  A veure si ens entenem. Mentrestant no hi hagi una alternativa amb cara i
> ulls.... Ara bé, pel que he estat veient l'OpenWengo, en aquesta darrera
> versió, ja em sembla prou bona (s'ha de provar a fons).

Mentre no hi ha substitut (*), no tenc telefonia IP.  És un fet empíric que he
pogut viure molts anys _ben comunicat_ i sense Skype.  Tot indica que no
passarà res per esperar un parell més a tenir un substitut completament
lliure :)

Quan Skype era una cosa incipient, un amic em va dir "prova-ho" i vaig veure
que estava disponible per GNU/Linux.  No era lliure, però vaig pensar que era
una situació transitòria, anecdòtica àdhuc, i el vaig provar.  Però en veure
l'evolució del programa, ja no no puc enganyar-me dient-me que és quelcom
transitori.  Ara és una epidèmia. Vaig trobar que calia desinstal·lar-lo i és
el que vaig fer.  Ara no en tinc.

Tot plegat és semblant als que s'explica aquí pels arxius en formats
privatius, s'ha convertit en una epidèmia:

(*) m'estimo més parlar de substitut que no d'alternativa, un mot que dóna a
entendre que estem parlant de situacions equiparables entre les que hom pot
escollir.

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net