Benjamí Villoslada <[EMAIL PROTECTED]> escribió:

>Dir-ne religió es pot usar com a paròdia humorística, però no seriosament,
>i sembla que ho dius seriosament.  Qualsevol que conegui els arguments del
>programari lliure sap que són això, arguments fruit del raonament.  No són
>dogmes indiscutibles, la matèria primera de la religió.
>
>La teva percepció potser ve de gent que has conegut, hi ha capellanots
>frustrats arreu. Però oblida'ls, llegeix el manifest GNU o la definició de
>programari lliure i explica on hi veus cap missatge religiós. Dir-ne
>religió és una cosa prou grossa que s'hauria d'argumentar bé, no només dir-
> [...]

Bé, per acabar el debat (per la meva banda, és clar), que em paguen per
treballar i no puc estar tot el dia així...
;-)

Quan parlo de "religió" no parlo de les raons -importants raons- que donen
suport al PL com a principi i com a qüestió tècnica. És evident que si
parlem de raons no podem parlar de religió.

Quan jo ho faig em refereixo a les actituds d'alguns. No de ningú en
concret, compte, parlo en general. Tot i que sóc molt "bronques" (vegeu la
meva bitàcora, si us ve de gust) també tinc molt clar que ens movem en una
realitat -que ens pot agradar més o menys, però que és així- i que aquesta
realitat funciona sota uns paràmetres. Si ens adaptem a aquests paràmetres,
podem guanyar o no, hi ha més factors que hi intervenen. Però si no ens
adaptem als paràmetres en qüestió, segur que la caguem.

Si més no, es així com jo veig la cosa.

Jo sóc molt altermundista, però l'altermundisme és una guerra i el PL n'és
una d'altra; que s'hi troben tangencialment, també és cert, però que no són
consubstancials l'un a l'altre. Es pot ser un ultraliberal i capitalista
ferotge i estar bojament enamorat del PL (vegeu, si no, "Libertad Digital")
i es pot ser un altermundista sector ferotge i entendre que el PL és una
bestiesa. Semblen conductes extranyes i contradictòries, però existeixen
certament.

La meva tàctica personal -admetent, és clar, que puc estar equivocat- és
separar sistemàticament una cosa de l'altra, fora de les poques ocasions en
les què és dialècticament convenient associar-les.

No s'ha de deixar mai de la ma l'ètica, però l'eficàcia "también tiene su
corazoncito".

Salutacions.

--
Xavier Cuchí Burgos