Hola,

M'agradaria afegir alguns comentaris al que s'està dient en aquest fil tant interessant que, bàsicament, subscric. Ho faig des de la perspectiva dels gairebé dos anys treballant
a la Càtedra de Programari Lliure de la UPC.

(1) Jo estic d'acord amb el sentiment general de que s'està perdent pistonada. De totes maneres no em sembla que ens hagi de sorprendre. A ningú se li escapa el fet que, en bona part, l'empenta que vam viure tenia una bona part de l'origen en en l'agenda politica d'algun partits. Com que no hi ha consens entre tots els partits sobre aquest tema, es previsible que el suport polític vagi canviant al llarg del temps. Hi haurem de conviure.

Dit això, també voldria afegir que també sembla ben evident que dins de cada partit podriem trobar persones amb diferents pensaments sobre el programari lliure. Segurament que identificar les persones més afins dins de cada partit i parlar amb elles podria ser profitós.

(2) També estic d'acord amb l'Oriol Ferran quan fa notar que aquests darrers anys han deixat algun fruit. A banda d'actuacions concretes més o menys exitoses, han deixat un pòsit molt important que és la experiència d'haver provat d'impulsar el programari lliure des de l'administració. Suposo que els que hi han estat al davant ens poden (i jo penso que haurien) d'explicar les seves experiències al davant d'aquesta feina: on són les resistències, com ho viu l'empresa amb models tradicionals, com es conviu amb la comunitat, etc.

(3) Som pocs i pesem poc. Un dels factors que, des del meu punt de vista, hem calibrat malament és el pes que tenim. I quan parlo del pes, no parlo de la capacitat reivindicativa o de la raó dels arguments sinó de la força de treball. Per fer avançar el programari lliure cal, al marge d'accions de difussió, polítiques o reivindicatives, treball i know-how que pugui competir amb el programari privatiu. En aquesta pota som febles i potser hauriem de mesurar millor les capacitats reals que tenim. La reivindicació és important però els fets són implacables.

(4) En algun dels darrers exemplars de la revista "El Temps" la col.lumna de Bru de Sala parlava del substracte anarcoide (sic.) de la societat catalana. A mi em sembla que aquest substracte també es deixa veure, i força, entre nosaltres i no tinc massa clar que compartim aquest tret amb alteres comunitats. Vull dir que una singularitat de la nostra... no sé si dir-ne meta-comunitat, és que té una tendència innata a crear capelletes. No cal dir que la perspectiva de que hi hagi alguna cosa a guanyar dels darrers temps ha accentuat el comportament. Em fa l'efecte que això tampoc no ajuda. Fixeu-vos, per exemple, en la quantitat d'ens que s'han organitzat o quasi-organitzat en aquest període i nul.la i quasi-nul.la activitat que han generat.

(5) Si algun projecte del darrer període té importància, aquest és LinKat. Em sembla que no cal pas que faci veure la importància estratègica que té aquest projecte. Em sembla que si alguna cosa hauriem de mimar i ajudar com a comunitat és LinKat. Si el resultat d'aquest periode fos que el programari lliure s'esten en el mon educatiu, em sembla que fóra més que un èxit. Com ha sortit a la llista, però, hi ha núvols a LinKat. Què podem fer per donar-li suport?

(6) Finalment si cal un lloc on trobar-se per parlar d'aquest temes jo ofereixo la seu de la Càtedra a Manresa quan calgui.

Sebas Vila