Aquests dies he estat a Tarragona a la MoodleMoot spain, el congrés de Moodle de l'àmbit estatal. Hi ha algunes reflexions que voldria fer sobre el programari lliure i l'educació a Catalunya: 1r El famós projecte Campus: Ho veig com re inventar la roda. La roda ja existeix. Si el projecte cabdal de lafarga ha de ser aquest... malament. Perquè abans no hi hagi una roda tant rodona com la que representa Moodle avui, haurà de passar molt de temps. Algú m'ha comentar; ja però serà java2EE i jo em pregunto i? Moodle s'ha implantat a la Open University amb 200.000 estudiants o a la UPC amb 30.000 . Necessitem fer-ne un de nou? Podrem fer un projecte amb projecció internacional: NO 2n El projecte Jclic , el projecte de quadern virtual i la integració de JClick a moodle. D'aquest projecte no se'n fa ressò i en canvi és un projecte consolidat que te renom entre professors de primària i secundaria a nivell mundial. Amb més de 100.000 activitats en un repositori comú. Un bon exemple de projecte que si que caldria potenciar internacionalment, fent un esforç de propagació i de buscar aliats potents en l'estranger per acabar-lo de rellançar. 3r Gestió universitària. La gestió universitària haurà de refer-se amb el nou espai europeu. Cada universitat té el seu propi software de gestió que desenvolupa o compra. En això sí que es podrien posar d'acord i desenvolupar o adaptar un software de gestió comú, i dividir els costos entre les 8 universitats catalanes, o les que s'apuntin. Perquè al cap i la fi, el software de gestió s'ha d'adaptar a la legislació i no cal ser molt creatius.

Apa bona nit

Joan Codina