El dia 6 de setembre de 2017 a les 2:13, Juan Pablo Martínez <
jpm...@unizar.es> ha escrit:

> Tinc una qüestiò que segur que em podreu ajudar. Al parell arg-cat, ara
> per ara, no s'hi consideren las variants del català. Quan hi ha més d'una
> variant dialectal al monodix, el bidix s'encarrega de seleccionar-ne una,
> que serà la que es generarà. Però hi ha vegades que la variaciò és
> morfològica i es troba dintre d'un paradigma. Per exemple, "les seves/les
> seues". Com que el doblet és al paradigma, ja no es pot seleccionar dès del
> bidix, i a la sortida apareixen les dos variants separades per una barra.
> Un altre eixemple són les formes de present del verb "endur".

> [...]

Hola Juan Pablo,

He modificat el Makefile.am del parell arg-cat per a que puga gestionar
correctament les variants del català. Ara mateix, construeix les 3 variants
que hi ha implementades (català estàndard, valencià seguint els criteris de
les universitats valencianes i valencià seguint els criteris de la
Generalitat).

El que no he modificat és el fitxer modes per a utilitzar de fet les
diverses variants a l'hora de generar, tot i que els fitxers estan allà i
si vols, ho puc fer fàcilment.

Respecte al cas de concret "les seves/les seues", quan estava analitzat com
a pronom, seguia sense funcionar, i m'he adonat que hi havia un *bug *al
monolingüe català: faltaven les marques de variants a eixa entrada en
concret. Ho he corregit també i ara ja funciona

xavi@xavi-vaio:~/src/apertium/apertium-arg-cat$ echo a suya | apertium -d .
arg-cat
la seva

--