From: Aurimas Sukys <[EMAIL PROTECTED]>
Subject: Re: Ateitis: Prasau paremti iniciatyva del pseudopagonisku skulpturu
Kauno mieste
To: [EMAIL PROTECTED]
Cc: "ateitis" <ateitis@konferencijos.lt>
Date: Sunday, October 5, 2008, 3:18 PM

Miela Vaiva,

dekoju, kad issakei savo nuomone, ne daug kas cia isdrista ar turi laiko ar
noro ta padaryti. Pabandysiu atsakyti papunkciui:

1. labai ačiū, kad pastebėjai tai į ką ir aš atkreipiau dėmesį, kad junginyje
'neegzistuojančios pagonių religijos deivės'  labai daug kilmininkų, kurie
šiaip gadina stilių, reikės pataisyti (nors šiaip visame sakinyje tai labai
nekrenta į akis).
ar egzistuoja baltų religija ir "Gabija" ? Girdėjau, kad Vilniuje gyvena toks
fizikas , kuris save vadina kriviu. Lygiai taip pat girdejau, kad ten gyvena ir
žmogus, kuris save vadina kunigaikščiu  Mindaugu... Šiuo atveju
religiotyrininkai mano, kad atkurti religiją, kuri išnykusi prieš mažiausiai
500 m. yra neįmanoma, nes yra nutrūkusi tokios religijos gyvoji tradicija.
Todėl bet koks bandymas atkurti būtų greičiau XXI a. burtininkų ar
šamanų eksperimentas su savimi pačiais ar kitais žmonėmis, ko tikrai nepatartų
egzorcistai. Iš kitos pusės tai, akd kažkas padainuoja liaudies dainas, ratu
sustoję išgeria alaus (ir paskui kartu atsiraugėja:) ar atlieka kitą bendrą
veiksmą - dar nėra religija, čia ryškiai trūksta sakralinio dėmens.
Ar yra Kristus? Apie Jį galėčiau nurodyti daug knygų ir žmonių, kurie galėtų
papasakoti ir paliudyti pradedant Pauliumi(Sauliumi) baigiant T.Akviniečiu,
lygiai kaip ir šiandieninių žmonių tarpe atsirastų ne vienas prezidentas ar
valytojas, kuris už šį vardą viską atiduotų.

2. Noriu paaiškinti, kad indoeuropietiški dievai , kurių panteoną sudarė
vyriškos dievybės "Pikulas, Perkūnas ir Patrimpas" yra taip pat atnešti į mūsų
kraštą bei čia išstūmė senąją Lietuvos gyventojų Briedžių briedės ir Dievų
motinos religiją. Taigi, jei jau grįžti prie autentikos, tai tikrai
rekomenduočiau prisiminti senovės medžiotojų dievus ar M.Gimbutienės aprašytąją
Dievų Motinos religiją su veneros statulėlėmis. Kažkaip Vilniaus "krivis" apie
tai nekalba... Man, kaip lietuviui šita istorija yra taip pat brangi, bet aš
nesu linkęs jos garbinti. Lygiai kaip ir švęsdamas Velykas aš
negarbinu "Margučių". Ir pats esu dalyvavęs joninių šventėje, bet man ši šventė
pirmiausiai atskleidžia subtilius mūsų protėvių vyrų, moterų santykius,
pasaulėjautą, daugiausiai susiformavusią XIXa.,  kur nebuvo vietos pamirštoms
indoeuropietiškoms dievybėms.
Jeigu ka nors ka ir sunaikino, tai sovietmeciu buvo tokia pseudomokslininke
Dunduliene su savo kolegomis, kuriai "Komunisto" laikraštis leisdavo visai
tarybiniai Lietuvai dėstyti apie "aukštesnę" baltų civilizaciją (kuri ,beje,
neturėjo nei rašto, nei miestų, nei įstatymų) ir plauti tarybiniai liaudžiai
smegenis, kad viskas kas buvo sukurta nuo krikščionybės atėjimo iki Spalio
revoliucijos buvo žema ir niekinga.  Plačiau apie primesta baltofilijos ideja
raso istorikas A..Streikus Naujajame Zidinyje 2005/9 ir 2003/ 10 numeriuose.

3. Miela Vaiva, žmonės šiais laikasi daug ką myli: kates, šunis, gėles, savo
namus... Deja, sunkiausia būna mylėti žmones...Jie tokie permainingi,
ambicingi, prieštaringi...Aš manau, kad jei mes netikėtume Dievu, kaip
amžinosios meilės šaltiniu, mūsų pasaulis jau senai būtų sunaikintas jei ne
prieš 100 metų, tai prieš 60 m. Visiškai pritariu tai tezei, kad, kalbant apie
krikščionybę, tikėjimas yra kartu malonės dalykas. Žmogus, kuris bažnyčioje
mato tik beprasmius ritualus, neateis ten antrą kartą. Todėl žmonės ir prašo
Dievo malonės, todėl jos ir ieško...ieško tikro, gyvo tikėjimo. Tikrai tau
nuoširdžiai linkiu toliau ieškoti, bet kartu ir per toli nepaklysti...

Aurimas