Dalam islam di ajarkan untuk memilih sesuatu agar kita minta dipilihkan oleh
Alloh, caranya dengan melakukan solat 2 rakaat solat istikhoroh kita memohon
apabila pilihan kita itu baik bagi kita maka supaya segera diteruskan dan
dijadikan tapi kalau pilihan kita itu jelek baki kita maka supaya dijauhkan.