Assalamuálaikum ....

Aduh..Ibu..jangan mengeluh dong...apalagi sampai stress..
Kita harus..tetap bersyukur...tabah dan sabar.... dalam
menghadapinya...semuanya itu adalah cobaan..apakah kita siap/tidak  atas
karunia Nya..
Konsekwensi..kita punya anak..harus siap...menghadapi segala cobaan...kurang
tidur..kesal..lelah dsb...dari hari pertama..dan disetiap bulannya akan kita
jumpai beberapa persoalan...sampai tahun pertama..anak cenderung
berubah-ubah..semuanya adalah proses..belajar..untuk anak dan kita
orangtunya...tul-kan..para netters.
Kita orang tua..yg kebetulan dua-duanya berkerja..akan
merasakan..betapa..susah..untuk menyesuaikan kondisi ini...namun bila kita
hadapi dengan..kesabaran..akan lain hasilnya..
Kalau anak kita sakit...sedih..rasanya...kenapa bukan kita orang tuanya yg
sakit..dan seterusnya ( jadi kepanjangan..nih)
Yg pasti Ibu tidak sendiri..loh..kalau cuma rewel..mungkin anak kita perlu
perhatian..lebih dari kita..atau mungkin ada yg sakit coba Ibu..perhatikan
secara seksama..atau mungkin yg lainnya...yang pasti bagai mana Ibu
membayangkan..jika anaknya lebih dari satu....( soalnya..anak
saya..kembar.loh....)

Salam