2012/2/27 Petr Baudis <pa...@ucw.cz>:

> To neni tak jednoznacne, napriklad vyzaduje, aby partneri byli ruzneho
> pohlavi, urciteho minimalniho veku atd.

tohle mi jeste uniklo - pokud to je rodu homo sapiens sapiens a neni
to dite, muzes s tim zit na hromadce a delat s tim co se ti zlibi,
dokud to nevratne fyzicky neposkozujes a ono to souhlasi.

stat ti diktuje pripustne kombinace pohlavi a veku jen pokud chces
benefity typu dedeni, moznost adopce deti, garantovane majetkove
provazani apod. v cr muzou zit v manzelstvi/partnerstvi libovolni dva
lide starsi osmnacti let, kteri nejsou zbaveni zpusobilosti k pravnim
ukonum. pokud jde o tu klasictejsi kombinaci pohlavi, pak je tam
spodni hranice 16 let, zejmena pokud si temi pohlavimi poridili
potomka...

-mt