On Mon, Feb 27, 2012 at 09:59:20PM +0100, Michal Tuláček wrote:
> ad trestni zakon a drogy - to uz je ale ciste vec daneho statu, za co
> te ma chut vychovavat, to ale opousti rovinu toho, ze se sousedem si
> muzete nastavit libovolne vztahy a alespon na obcanskopravni rovine
> "zakazane" znamena "soud ti nepomuze" a ne "nekdo te zavre, protoze
> jsi porusil obcansky zakonik"

Ja si myslim, ze celospolocenske zakazy maju zmysel jedine vtedy, ked su ludia
ochotni na ne _dobrovolne_ prispievat.

Boj proti drogam je financne dost narocna vec - je nutne platit policajne
zasahy / razie, je nutne platit sudne procesy a pobyt vo vazniciach, kde
konzumenti a predavajuci drog si par rokov pobudnu.
Pre statny rozpocet je to podla mna celkom finacne nakladna vec.

Keby sme otazku sformulovali inak - "ok, drogy su zle, ak ich chcete mat
ilegalne, tak musite vsetci na boj proti drogam dobrovolne platit mesacne
napriklad 10 € mesacne" - tak neviem ako v CR, ale na Slovensku by 99%
vsetkych ludi boli zo dna na den hned za ich kompletnu legalizaciu :-)

Ludia su ochotni dobrovolne platit za svoje zdravie, za svoju ochranu, ale
za boj proti drogam v spolocnosti podla mna nie...

A takto sa da podla mna pozerat na akykolvek zakaz - otazku si treba vzdy
polozit - "som ochotny dobrovolne prispievat na vsetky naklady spojene s tym
a tym zakazom?"

Ak by sme takto nastavili spolocnost, boli by ste prekvapeni, ako by sa
liberalizovala (a pritom ludia by sa nezmenili) - staci, keby niesli _priamo_
naklady s tym spojene.

> ad polyamorie (wow, to je slovo), to muzes provozovat, nikdo te za to
> nezavre, jen muzes pouze jednou legalne uzavrit statem garantovane
> partnerstvi (snatek) [ale zit s nima a chovat se k nim jako k
> manzelkam muzes v neomezenem poctu]. Ad homosexualni pary, zde plati

Ale ako polyamorista s 5-timi manzelmi a 10-timi manzelkami, ktorych vsetkych
milujes, si diskriminovany voci klasickym monogamnym manzelom, ktori maju
vacsia prava k svojim partnerom ako ty -> napriklad pri navsteve v nemocnici,
dedeni apod. Toto je samozrejme dovod, preco homosexuali chcu legalizovat
svoje manzelstva, lebo ku vztahu k svojim partnerom su vo vela veciach
viac diskriminovani ako partneri heterosexualneho manzelstva.

Mozno v CR je to inak (a funguje to lepsie), ale na Slovensku su tieto
minority fakt diskriminovane.