Kim Wagner wrote:
Hej
jeg skal til at lave en porter, og har læst at man brugte meget brown malt. Hvad er det på dansk?
Hilsen kim Wagner


Hej Kim

Så vidt jeg ved, er det ikke muligt at få rigtig brown malt mere, men ifølge hop shop (http://hopshopuk.com), kan man opnå noget af den samme smag:

<snip start>

“An interesting usage is to blend Bavarian Smoked Malt, (Rauchmalz), with Special B (60/40) to emulate the flavour of the now unavailable English brown malt, traditionally kilned over open fires.”

</snip slut>

Det er måske vejen frem. Hvis du finder noget ude på nettet, så giv forumet besked, idet jeg tror, vi er mange der gerne vil lave en ordentlig porter.


- Christian F. Behrens #1720


Besvar via email