Kim Wagner wrote:
Hej
jeg skal til at lave en porter, og har læst at man brugte meget brown
malt. Hvad er det på dansk?
Hilsen kim Wagner
Hej Kim
Så vidt jeg ved, er det ikke muligt at få rigtig brown malt mere, men
ifølge hop shop (http://hopshopuk.com), kan man opnå noget af den samme
smag:
<snip start>
“An interesting usage is to blend Bavarian Smoked Malt, (Rauchmalz),
with Special B (60/40) to emulate the flavour of the now unavailable
English brown malt, traditionally kilned over open fires.”
</snip slut>
Det er måske vejen frem. Hvis du finder noget ude på nettet, så giv
forumet besked, idet jeg tror, vi er mange der gerne vil lave en
ordentlig porter.
- Christian F. Behrens #1720