For 8 dage siden satte jeg ca. 25 liter til gæring med en OG på 1084. 
Jeg tilsatte 2 pakker S 33 gær, som var opløst i 2 dl. kogt afkølet vand.
Efter to dage målte jeg den til 1030 og det virkede som om, at der
ikke var mere aktivitet. Jeg omstak den til ny beholder. Der kom
lidt tryk i beholderen, men ikke nok til at udløse et plop i gærlåsen.
Efter 4 dage lå den stadig på 1030 og det er jo helt galt. Jeg har haft
rystet beholderen. Temperaturen i har hele tiden ligget imellem 22 og 23 C.
 
I går tilsatte jeg en pakke S 33, som var opløst i 1 dl. kogt afkølet vand.
 
Der er i dag søndag ingen tegn på at det skulle have resulteret
i en øget gærinsproces.
 
Nu har jeg en pakke S 33 tilbage og mit spørgmål er, om det vil nytte
noget at hælde den i beholderen og i givet fald hvad skal der ske forinden.
 
Skal jeg ilte øllet (det er jo pricippet øl nu - men alt for sødt) og skal jeg
lave en gærstaret ud af min pakke - evt. tilsat til lidt af den urt/øl som den
skal ned og arbejde i. (Der er jo ca. 6-7 % alkohol i nu)
 
Mit spørgsmål er meget lig Linaa Bryglavs spørgsmål. Men jeg synes, at
deres spørgsmål stadig står ubesvaret tilbage - eller har jeg overset nogle
svar.
 
 
 
Hilsen
Ole 


Besvar via email