On Thu, 06 Sep 2007, Søren T <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Hvor længe ilter du ?
> Jeg har den samme pumpe fra Vejers og ilter ca. 20 min og gæringen ender
> oftest som planlagt. Alligevel kunne jeg godt tænke mig at vide om jeg kan
> klare mig med kortere tid, eller om jeg burde ilte længere tid ? Hvem ved
> noget om det ?
>
> Jeg har hørt at dem der bruger ren ilt, ilter i 90 sekunder.

En metode er at ilte den tid det tager at tømme kogekarret/gryden.
Altså, så snart der er løbet et par liter fra startes iltningen. Det er
den metode jeg bruger, og det har givet tilfredsstillende resultater.

- Jan

--
Jan Chrillesen <jan (at) chrillesen.dk> - Brygger i Horsens (postnr. 8700)
Håndbrygger i eller omkring Århus? Check http://www.8000bryg.dk/