Hej Brian

Først og fremmest sørger jeg for at skylle mine flasker for bundfald, lige
når jeg har brugt dem. Så er alt det efterfølgende langt lettere.
Når jeg nærmer mig tappedag, lægger jeg dem i blød i varmt vand med en
opvasketablet. Så skrubber jeg dem med en flaskerenser, skyller og stiller
til tørre i et flasketræ.
Når de er tørre, giver jeg dem en lille sølvpapirshat og varmer dem 20 min
ved 180 grader i ovnen. Herefter langsom nedkøling.
Så er de desinficerede til tapning.

mvh

Morten A, Allerød