Tilslutter mig hermed "ingen omstikning"-menigheden.

Som jeg forstår der er omstikning er et levn fra håndbrygning for 20 år
siden i USA, hvor kvaliteten af den tilgængelige gær var meget dårligere
og viden blandt håndbryggere om hvordan man skulle håndtere gær
(starter, iltning mv.) var meget mindre.

Risiciene for iltning, infektion mv ved omstikning er langt større end
fordelene ved at få øllet af en sund gærkage.

Cheers
-julle

Christian Jul Jensen

christ...@jul.net