    BM> Lutfen emacs kullanicilari yeni basladiklari zamanlari
    BM> hatirlamaya calisip bu belgeye eklenmasini faydali bulacaklari
    BM> seyleri soylesinler.

    ben kendi adima C-u'yu anlamakta zorluk cekiyorum. tam anladim
    diyorum mantigini, aninda curuyor.

    simde C-u X ... dedigimizde X kere islemi tekrarliyoruz.
    peki C-u C-c C-c dedigimizde C-c C-c islemini nasil geri aliyoruz.
    ben once herhalde onsecili X degeri -1 dedim ama uncomment-region
    islemi icin -2 gerekiyormus, baska komutlarda da denemeler yaptim,
    calisma mantigini cikaramadim, acaba oyle bir mantik yok mu,
    hepsi ayri bir 'key-binding' mi. ezberlemek mi lazim sorgulamadan?

    FZ> 4- Nasil font degistirilir Emacs icinde? Insanlarin ilk
    FZ> takildigi seyden biri bu oluyor. Bunu anlatmak önemli.

    bir keresinde oturum icerisinde kazayla fontlarin buyuyup kuculmesini
    saglamistim (sanirim xemacs'te). Tarayicilardaki 'C-+' 'C--' mantigiyla.
    daha sonra bir turlu bulamadim ayni kisayolu. bilen var mi acaba?

    bir de antiparantez; gecenlerde gnuclient nedeniyle xemacs'e gecmeye karar
    verdim (emacsclient kesmedi, multitty paketlerini kurasim hic gelmedi).
    ancak xemacs21.4'te 'c-comment...' ler emacs21.5'in cok gerisinde kalmis.
    ayni alani iki kere yorum yapmaya calisirsaniz sapitiyor. 'C-u M-;' yi
    yemiyor ki cok lazim oluyor bana. ben de xemacs21.5 kurayim dedim, belki
    onda duzeltmislerdir diye. o da cok yalin geldi, C-mode bile yoktu icinde,
    sanirim depodan kullandigim 21.4'teki bir cok ozellik kurulan eklentilerle
    geliyor. acaba derlerken bu eklentileri elle mi kopyalamaliyim bir yerden,
    yoksa ./configure asamasinda yapilmasi gereken birsey mi vardi?
    (normalde listeye sormazdim bu soruyu, once nette arastirmadan, dun zaman
    yetmezligi nedeniyle oyle birakip emacs'e donus yapmistim, belgeye
    ne eklense guzel olur dendigi icin sorayim dedim, cvs'ten derleme asamasi
    biraz acilsa guzel olur bence, bana ilac olurdu mesela simdi)

    bu arada belgeyi hazirlayanlarin eline saglik, kisa belgenin kari 'C-u C-_'
    komutu oldu benim icin, uzun bir metni yanlis kopyalama yaptigim zaman
    geri alma islemi aci veriyordu. tabi bir de bbdb ile circe anahtar
    kelimeleri.peki bu belge olusturma isinde muse denmis. ben de bu hafta
    belgeleme icin texinfo ogreneyim diyordum, nasil bilirsiniz, zaman kaybi
    midir yoksa hayatim mi degisicek yine?

    saygilar,
    erhan