* Aycan iRiCAN [2005-11-20 02:30:14+0200]
> Bana arabellek makul geliyor. Anlayacak kişi açısından size bir miktar
> katılıyorum ancak TBD'nin sözlüğüne bağlı kalmayı tercih ediyorum

Tamamdir, o "aradosya"nin bir icat oldugunu bilerek temkinli yaklastim
zaten.  Kritik bir boslugu (bk. FM'deki firmware onerileri) kapatmadigi
surece fanteziye dalmamak lazim.

> şimdilik. Türk dil kurumu bu tür kelimelerle birlikte ayraç ile
> yabancı karşılıklarını da vermeyi öneriyor. Belki bu şekilde bir
> aşinalık oluşur. Gene de pek emin değilim bu konuda. Aslında

Ayrac icinde yabanci karsiligini vermek Debian yerellestirmelerinde
bizim cok basvurdugumuz, hatta biraz kotuye kullandigimiz bir yontem.
Bu asiriligin arkasindaki endiseleri d-l-tr listesinde yazmistim bir
ara, uygun dustu, oradan[1] alintilayayim:

    Ingilizcedeki yazilis sirasiyla ceviri yaptigimizda sonuc berbat
    oluyor.  Debconf iletilerini okuyan Turk kullanicilarin "Ingilizcesi
    daha anlasilir bunun" yargisina ulasmalari bizim icin felaket (veya
    felâket) olur :-)  Ceviride "aslina sadakat" degil "anlasilirlik"
    her zaman on planda olmali.  Gerekiyorsa orijinal metnin cok disina
    dahi cikabilirsiniz.  Unutmayalim ki bunlar "DEBian CONFiguration"
    metinleri.  Kullaniciyi yanlis bir yapilandirma eylemine sevketmemiz
    cok tehlikeli sonuclar dogurabilir.  Bu hususta pratik bir kural su
    olabilir: Cevirdiginiz metinle paket kurulumu yaptiginizi dusunun,
    yaninizda da Ingilizceyi yeterli olcude bilmeyen bir arkadasiniz var
    ve siz ona yardimci oluyorsunuz.

> Prof. Dr. Aydın Köksal'a bu konuda bir e-posta atmıştım ancak uzun bir
> süre cevap alamayınca pek takip edemedim.

Bilmeyenler icin not: Prof. Dr. Aydin Koksal "bilgisayar", "bilgiislem",
"yazilim", "donanim", "bilisim" gibi terimleri Turkce'ye kazandirmis bir
duayendir.

[1] http://lists.debian.org/debian-l10n-turkish/2004/05/msg00033.html

--
roktas