On Wed, Nov 30, 2005, Gilad Ben-Yossef wrote about "Re: Hamakor General
Assembly December 18th":

> לא ממש אכפת לי עם הועד יהיה בין חמישה
> חברים או שלושה - אבל אני סקרן מה גורם לך
> לחשוב שגוף בין מספר גדול יותר של אנשים
> יכוללפעול במהירות ויעילות גבוהות יותר?
>
> מכל מה שאני מכיר זה בדיוק להיפך...

אני גם מסכים עם גלעד. ככל שגדל מספר האנשים להם יש בדיוק אותו תפקיד, כך הולכות
ומתרבות תופעות כמו חילוקי דעות ו"תרבות הסמוך" (כי "מישהו אחר כבר יעשה את זה").
ריבוי דעות וויכוחים אולי טובים לגוף מחוקק, אבל לא לגוף מבצע, כפי שהוועד אמור
להיות. לא הצלחת לשכנע גם אותי במה עדיף הועד המורחב על ועד של 3 אנשים.

לדעתי, עדיפה הדרך השנייה שגם אתה ציינת - ושלא דורשת שום החלטה חדשה באספה -
הוועד ימנה "בעלי תפקידים" כרצונו. הוועד יכול להכריז על אדם אחד כ"וובמסטר",
על שני כ"גזבר", על שלישי כ"מדפיס כרטיסים", ועל רביעי כ"ראש הכרוב", אם הוא
רוצה. כל עוד אלו תפקידים התנדבותיים ללא תשלום (נושא זה ראוי לדיון נפרד),
אני בכלל לא מבין מה הבעייה. הוועד הנוכחי מינה למשל וובמסטר, אחראי mirror,
ואחראי על השרת. ועד אחר יכול למנות תפקידים אחרים.

אם אתה מציע להגדיל את הוועד, אני מציע לך גם לחשוב מהיכן יגיעו המועמדים.
בשתי הבחירות האחרונות, היו רק 4 מועמדים (מתוכם נבחרו 3). האם אתה בטוח שבכלל
יהיו 5 מועמדים? כאשר מספר החברים בעלי זכות ההצבעה עומד על כ 50, האם זה הגיוני
שכמעט עשירית מהם יכהנו בוועד?

> Seperating between the jobs of the kizbar and the vaad members.
>
> רעיון נפלא.

נכון. לא כל כך קל למימוש (כי מי יתנדב לעבודה מייגעת וכפוית-טובה כזו), אבל
אני אוריד את הכובע בפני הוועד שיימצא כזה. לוועד הבה עשוייה להיות הזדמנות
טובה לנסות את זה, כי אלון אלטמן כבר התנדב להיות גזבר.

> אני וחברי הועד האחרים היו שמחים למלא את
> התפקיד האקטיבי שאתה שואף אליו, אבל
> הדרישות של ניהול ענייני העמותה במסגרת
> המגבלות של מתנדב ללא שכר הופכות את הרצון
> לאוטופי משהו.

אלא אם כן, יימצאו המועמדים לוועד שמתאימים לאוטופיה זו. אלי, כדאי לך ולאחרים
להתחיל לחשוב ולבדוק - את מי היית רוצה בוועד הבא? האם בכלל יש לך מועמד שמתאים
לאוטופיה שאתה מדמיין? אם לא, אז גלעד צודק - אין טעם לצייר אוטופיה שאין לנו
שום אפשרות לממש.

--
Nadav Har'El                        |  Wednesday, Nov 30 2005, 29 Heshvan 5766