On Thu, 22 Dec 2005, Alon Altman wrote:

> Date: Thu, 22 Dec 2005 20:24:10 +0200 (IST)
> From: Alon Altman <[EMAIL PROTECTED]>
> To: Orna Agmon <[EMAIL PROTECTED]>
> Cc: Alon Altman <[EMAIL PROTECTED]>, Nadav Har'El <[EMAIL PROTECTED]>,
>      Ha'makor Discussions list <discussions@hamakor.org.il>
> Subject: Re: Who? What?

> אני מסכים, אני רק לא חושב שזה דבר רע. אני חושב שדיקטטורה עם הגבלת זמן זה
> בדיוק מה שנחוץ לפעולה נאותה של העמותה. אם היו"ר נבחר ברוב קולות, הרי שהחברים
> מסכימים שהוא הראוי לנהל את העמותה. כדי למנוע ממנו את הצורך לשכנע אחרים כדי
> להזיז דברים וכדי לאפשר לממש מדיניות רואיה באופן מסודר דרוש דיקטטור.

> [...]

בפוליטיקה מדינית  מזדמן לראש המדינה לכהן בתפקידי משנה רשמיים (שר,
ח"כ) לפני שהוא ממונה לרא מדינה. כך יכולים המצביעים לשקול בכלל הענקה של
סמכויות דיקטטוריות לנושא משרה נבחר, כמו בדיקטטורה הרומית[1].

לעומת זאת, אופיו האמיתי של חבר עמותה מתגלה ליתר חבריו לעמותה וליתר חברי
הועד רק כאשר הוא ממונה בפועל למשרת חבר ועד, שהיא המשרה הכמעט יחידה המחזיקה
סמכות רשמית מתוקף חוק מדינה.

אני מציעה לך לחשוב איך היית מרגיש בתור חבר ועד או חבר עמותה, כאשר חבר הועד
הפעיל מחזיק בדעות מנוגדות לשלך (למשל, רוצה להוציא את כל התקציב השנתי של
העמותה על פעילות איזוטרית חסרת טעם שאתה לא מאמין בה כלל), אשר אתה רואה
כשערויתיות ומגוחכות. עכשיו תאר לך שהוא לא צריך לגייס עוד חבר ועד אחד לפחות
שחושב כמוהו כדי להוציא את הכסף (גורם מאזן), אלא שאתה צריך לרדוף אחרי אנשים
שלא בהכרח זמינים באותו רגע, או לא נוח להם או לא בא להם לדבר איתך עכשיו,
ולהציק להם כדי שיעזרו לך לעצור את הטירוף.

נכון שמותר לפי התקנון למנות יו"ר לועד, אך מינויו לדיקטטור הופך את הועד
לועד של כמעט אדם אחד, שזו דרך נלוזה לעקוף את התקנון.

[1]

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%98%D7%98%D7%95%D7%A8_%28%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%90_%D7%94%D7%A2%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%94%29

Orna. --
Orna Agmon http://ladypine.org/  http://haifux.org/~ladypine/