Shachar Shemesh wrote:

> מה שכן אני יכול לציין זה שלדביאן יש יתרון מסויים בכך שלמאה אחוזים מבעלי
> זכות ההצבעה שם יש מפתח ציבורי חתום ע"י הפרוייקט, לוקסוס שלמקור אין.
> במקום אותו הלוקסוס החסר התכוונו, לפחות על פי הדיונים בזמן ההצבעה, שלא
> לקיים הצבעות חשאיות בצורה מקוונת. דבר זה חוסך את הצורך בזיהוי קשיח של
> המצביעים, שכן כל נסיון זיוף אחת דינו להתגלות כאשר נחשפות תוצאות ההצבעה,
> דבר שמקל באופן משמעותי על דרישות אבטחת המידע של המערכת.

זה דווקא מעניין שאתה מעלה את זה. הרבה פרוייקטים עושים הרבה מאוד מאמצים
כדי לאמת זהות של חברים חדשים בהם ע"י שימוש במפתחות הצפנה. ב-NetBSD זהו
חלק רשמי, ורק אחרי שאתה פוגש פיזית חבר אחר אתה יכול להחשב כ-trusted.

מעניין מכיוון שבהמקור דואגים לעשות הפרדה פורמלית בין הזכויות/חובות של
חברים וידידים, אבל עקב חוסר תכנון נאות מראש אין שום *דרישה* מהחברים
על הליך מעין זה שאני ואתה הזכרנו כדי להקל -- בעתיד -- על יישום הצבעות
אלקטרוניות.

במקום זה, אנחנו עדים לדבר שמאוד נפוץ בקהילת הלינוקס: תכנון לקוי, אם
בכלל, והרבה מאוד דיבורים מצד אנשים לא מנוסים על נושאים לא רלוונטיים
באמת. שיחות "bikeshed", למי שמכיר את המושג.

ממליץ בחום להמתין עם כתיבת מערכת ההצבעות האלקטרונית המיותרת עד אחרי
הבחירות לפחות,

אלעד

--
Elad Efrat