אמיר,

אני לא יודע איפה אמרו לך .. תתקין ויהיה בסדר.

אני חושב שבעינין של דרייברים חופשים ותוכנה חופשית - זו כמעט המציאות, מרבית המחשבים הניידים יוכלו לעבוד בצורה כזו או אחרת עם דרייברים חופשים.

בעיניין הקושחה, יש סיכוי שתידרש להשתמש (בין אם תתקין ובין אם יגיע לך על המחשב ) בקושחה שאינה חופשית.

אני לא אכנס לדיון אם קושחה צריכה להיות חופשית או לא .. הלוואי וכל הקושחה היתה חופשת - העובדה היא שהיא לא.

אם אתה מוכן לחיות עם הפשרה הזו - אתה יכול להשתמש בלינוקס על מחשב נייד.

לעיניין העיניין של סטולמן ואנשי GNU , יש שם אנשים שהם בהחלט "סמן ימני" בכל הנוגע לתוכנה חופשית , אילו הם לא היו ה"סמן" - תאר לך היכן היה נמצא ה"מחנה" .

לי אין ספק שעושר ההיצע שיש בחו"ל מאפשר להם לבחון בצורה עמוקה יותר את הדברים ולהשתמש במה שהם רוצים.

זה לא המצב בארץ - וצריך להפנים את זה.

בחו"ל , ספקים תומכים ומספקים מידע בנוגע לשימוש בתוכנה חופשית על החומרה שלהם. בארץ ...

אז נכון ש IBM טוענת שהיא תומכת , והיא יכולה לספק דרייברים וכו', אך בהתעורר בעיה - אין ספק בארץ שמחזיק בצורה פורמלית אנשי לינוקס שמספקים תמיכה (!!!!!)

המצב הוא עצוב והוא בהחלט מעורר שאלות, אולי אתה רק צרכן של מחשב נייד , אך מה יגידו אותם חברות שרוכשות שרתים ואין מי שיטפל בהן ?

(אבל זה דיון אחר )

אני חושב שבמסגרת מגבלת ההיצע שיש בארץ , מגבלות יכולת התמיכה של יצרני החומרה , ומגבלות שונות מקומיות נוספות - המצב הוא די סביר .

יכול להיות שתוכל לסכם עם החנות שתרכוש ממנה שאם לינוקס לא יעבוד בצורה טובה - תוכל להחליף דגם .

אני יודע שלאחרונה רכשו אצנו גם מספר מחשבים ניידים של ג'יגהביט .. והם עובדים די בסדר.

- דורון