On Wed, Jul 04, 2007 at 07:34:24AM +0200, Amir E. Aharoni wrote:

> בנושא חופש תוכנה באופן כללי אכן יש המון
> הצלחה, ואני מחשיב את עצמי
> לתומך של חופש על-פי סטולמן וגנו.
>
> אבל בנושא חומרה חופשית עם קושחה חופשית
> נראה שמדובר בסיסמאות לא
> מציאותיות - ואשמח לראות שאני טועה.

מנסיוני האישי, לאחר שלושה מחשבים ניידים שהחלפתי בשנים האחרונות, ואשר
עליהם הרצתי דביאן:

התוכנה היחידה הלא חופשית אצלי במחשב היא הקושחה של המתאם האלחוטי zd1211.
המתאם הוא דווקא התקן USB חיצוני ולא חלק מהמחשב. הדרייבר שלו הוא, אגב,
חופשי. הדרייבר המקורי נכתב ע"י היצרן המקורי והיום שכתוב שלו הוא חלק
מהקרנל הראשי (zd1211rw). המחשב עצמו הוא דגם לא מוצלח במיוחד של HP.

כרטיס המסך אצלי כיום הוא ATI ישן. לא בחירה שלי (המחשב הגיע אליו בעקבות
כמה החלפות. לא לגמרי המחשב שבחרתי). עובד בצורה סבירה. אולם אם הייתי קונה
מחשב חדש היום הוא כנראה היה עם "כרטיס מסך" של אינטל, ולפיכך גם מעבד של
אינטל. בין השאר כי אני צריך משהו "עובד" ואני לא צריך כרטיס מסך מאוד
"חזק".

--
Tzafrir Cohen         | [EMAIL PROTECTED] | VIM is
http://tzafrir.org.il |                    | a Mutt's