On Wed, Oct 03, 2007, Ram-on Agmon wrote about "Re: I'm Feeling that I'm
Under-utilised":
> שלום שלומי.
> נראה לי שאתה יכול להעביר את השינויים הדרושים לשחר, הוא יצור את הדומיין
> הוירטואלי או מה שצריך שם, עם הפניה לאיזו תייקיה שאתה צריך ומשם תוכל להמשיך .

מה שמשגע אותי בדיון הזה הוא הרגשת הדז'ה וו. כבר היינו בסיפור הזה מספר פעמי.
למשל, לפני מספר שנים, כשליאור התחיל עם המירורים (אני מקווה שאני זוכר נכון),
הוא כל הזמן היה נתקל בקיר: על השרת קונפג פיירוול שחוסם גישה החוצה (!) וכל פעם
שליאור רצה להוסיף מירור הוא היה צריך ל"חורר" את הפיירוול כדי לאפשר לו גישה
יוצאת לעוד כתובת - אבל לא ניתנה לו הסמכות לכך, ולכן הוא היה צריך לכתוב מכתב
למנהל המערכת (אני חושב שגם אז היה זה שחר, אבל אני לא בטוח) ולחכות עד שזה יקרה -
ולעתים קרובות זה לקח לא מעט זמן (דבר בסדר גמור שאין לי תלונות עליו).

אז חבר'ה - היגיע הזמן להתיר סוף סוף את הרסן. לא מדובר פה באתר של המוסד או של
בנק, ולא ייתכן שבעמותה שהדבר שהכי חסר לה הוא מתנדבים, נוסיף בירוקרטיה מיותרת
למתנדבים. חשוב לזכור ששלומי הוא לא סתם ש"אומר שרוצה להתנדב אבל בסוף לא עושה
כלום" - בשרת הקודם הוא באמת עשה לא מעט דברים, אם אני מבין נכון.

אז שחר, לדעתי, אם אתה יכול לתת לשלומי גישה ישירה לדברים שהוא צריך בלבד (למשל,
יכולת כתיבה לקונפיגורציה של אפצ'י), אז יופי. אבל אל תדרוש ממנו "לשלוח לך
פא'צים" ולחכות עד שאתה תעשה אותם - זה לא הוגן, לא יעיל, ופשוט לא ישים. כבר
עדיף שיהיה לו ססמת סופריוסר, תחת הבנות מסוימות - למשל, שלא יתחיל לטפל בנושא
חדש לפני שידבר אתך, או שיתעד את כל השינויים שעשה.

--
Nadav Har'El                        |      Monday, Oct  8 2007, 26 Tishri 5768