doron wrote:

לא הבנתי ..

הרי כשהקמנו את המקור אחת המטרות היתה לאגד או לבנות ארגון גג לפעילות של גופים וקבוצות בתחום של תוכנה חופשית .

השאלה הגדולה היא "מה פירוש ארגון גג".

אם הפירוש הוא "הפעילות היא שלו", הרי שאני חושב שלכולנו היה ברור, החל משלב מאוד מוקדם של הפעילות, שזה לא יקרה. כשאני יושב לכתוב תוכנה כמו "fakeroot-ng", אין שום סיבה בעולם שהמקור יהוו שיקול כלשהו בתהליך של הכתיבה שלי. פשוט אין הגיון.

מצד שני, אם הכוונה של ארגון גג כארגון שמייצג את האינטרסים, הרי שלדעתי המטרה הושגה. חייפוקס תמיד ראו את עצמם נפרדים מהמקור (למרות שאנחנו מארחים את האתר שלהם ואת רשימת התפוצה שלהם על השרת שלנו). כנ"ל לגבי מוזילה. מצד שני, אם אני מדבר עם עיתונאי, הרי שברור שכלפיו אני שם פרצוף של "אני מייצג את קהילת הקוד הפתוח בארץ", שזה בפירוש כולל את חייפוקס ואת מוזילה, ואני לא חושב שיש לתומר או לאור/אורנה בעיה עם זה.

אני חושב שזה היה מאיר קריחלי שאמר לי, לגבי וואטס אפ והנסיון למצוא לו בית (לפני בערך שנתיים) שאנשים מייחסים לוואטס אפ דברים שהמקור עושים. אני הסברתי לו שזה פועל בשני הכיוונים, ושאני לא חושב שזה דבר שלילי.

אני שמח ללכת לכנסת מטעם המקור (ו"לתת קרדיט" לעמותה על הפעילות). אני לא אסכים לתת קרדיט לעמותה על פרוייקטי תוכנה חופשית שאני עושה. עדיין, אני אשמח לגייס את הכוח שיש לעובדה שאנשים משתמשים בקוד חופשי שכתבתי לטובת דברים שהמקור עושה. מבחינתי, זו המשמעות של "ארגון גג", והיא הושגה. אני לא חושב שהגיוני לנסות להשיג יותר מזה.

שחר

--
Shachar Shemesh
Lingnu Open Source Consulting Ltd.