Ram-on Agmon wrote:
אולי אני קצת (?!?) פאנט, אבל בעיני הסיבה היחידה לשמירה על זכויות יוצרים זה שהתאגידים עלולים לגנוב רעיונות gplים של תוכנה.
אין ספק שיחס העמותה לזכויות יוצרים הוא יותר נינוח מאשר ברוב הגופים הרשמיים, ואין בזה שום פסול. מה שאני מנסה להעלות פה זה ש:
לוגוים, תמונות, מאמרים, שירים,
לא צריכים להכנס לקבוצה אחת. יש סיבות מאוד שונות להגן על הפצה של לוגואים, מאשר על הפצה של תמונות, מאמרים, שירים, קוד ודברים אחרים. למעשה, הסיבות כל כך שונות, שיצרו שני חוקים שונים לחלוטין, תחת המטריה של "קניין רוחני", כדי להגן עליהם. לוגואים מוגנים ע"י חוק סימני המסחר, בעוד שכל השאר ע"י זכויות יוצרים.
מבחינתי לשלוח את הכל חופשי חופשי.
אם היית צודק, לא היינו צריכים עמותה. אחרי הכל, עמותה זה בדיוק ההיפך מקהילה. זה גוף ריכוזי (על פי חוק), מבוקר ורשמי.

אני אגיד לך איזה רשיון אני חושב שאפשר לשים על הלוגו, אם אתם מתעקשים. אפשר להגיד שהלוגו משוחרר תחת CC-BY-SA (או משהו אחר), ובתנאי שהשימוש לא מפר את זכויות העמותה להשתמש בלוגו בתור סימן מסחר. אני חושב שאתה מייד תראה את הבעייתיות ב"פשרה" הזו: הרשיון הזה לא חופשי. בדיוק בגלל שהרשיון הזה לא חופשי, אני חושב שלא שווה אפילו ללכת לשם (מנגנוני ה-CC לא ערוכים לרשיון עם סייגים, כך שרשיון כזה גם מקים מכשול בפני המשתמשים, אסור למיזוג עם יצירות אחרות שהן CC-BY-SA, ובכלל מאוד לא רצוי).

שחר

--
Shachar Shemesh
Lingnu Open Source Consulting Ltd.