On Mon, 2011-05-30 at 09:54 +0300, Ira Abramov wrote:

> On Mon, May 30, 2011 at 09:34, Omer Zak <w...@zak.co.il> wrote:

 <        הנושא כאן לדעתי הוא המאבק בחרם האקדמי.
 <        ברור שהמטרה של הפלשתינאים היתה לנצח בקרב נוסף במאבק להחרמת
 <        האקדמיה
 <        הישראלית.
 <        אני מוכן לתרום 100 ש"ח למאבק בחרם האקדמי בזירה מסוימת זו, אם
 <        אנשים
 <        נוספים ייטו גם כן כתף.

 <אם המטרה שלך, כמו שלי, היא מאבק בחרם האקדמי, למה אנחנו ממשיכים להעמיד
 <פנים כאילו שזו בעיה של כסף? אם נקנה לו כרטיס טיסה או נמצא אולם שאיננו
 <באוניברסיטה, זה עדיין עקיפה של החרם ולא פתרון לבעיה.

אם איננו מתייחסים לבעיית המימון אז אנו נחשפים להאשמה שאנו מנסים לתפוס
טרמפ חינם על הפלשתינאים (אפילו שזה קטנוני כי אין שום סיבה שבעתיד מי שבא
להרצות בישראל ע"ח ארגונים ישראליים יימנע מלנצל את ההזדמנות להרצות גם
בפלשתינה).  חוץ מזה לפי הבנתי, העלות אינה מספיק גבוהה עבור קבוצה או
ארגון (להבדיל מהעלות עבור אדם יחיד) כדי להפוך אותה לעקרון.

חרם אקדמי או חרם אמנותי משמעם, שהאקדמאי מחו"ל או האמן מסרבים לשתף פעולה
עם ישראל אפילו אם הצד הישראלי דואג לכיסוי ההוצאות הכרוכות בכך.

 <        אם כתוצאה מכך הפלשתינאים יצליחו לחסוך בתשלום הוצאות הנסיעה של
 <        סטולמן
 <        ויהיה להם בגלל זה כסף נוסף לתמיכה במשפחות של מחבלים מתאבדים,
 <        נתמודד עם
 <        זה וננסה לנצל עובדה זו להסברה.

 <זה היה טיעון איש קש זול ומכוער. ממך אני מצפה ליותר.

רק מפני שהפגנתי בצוותא עם אלה, שמנקודת ראותי הינם שמאלנים סהרוריים, את
התנגדותי למאגר הביומטרי?
תודה רבה.

ולעצם העניין, אם המאמץ הנוכחי יצליח ונגייס את הכסף וסטולמן ירצה
באוניברסיטאות ישראליות וגם בפלשתינה, אזי השורה התחתונה תהיה שהפלשתינאים
גלגלו על ישראל את הוצאות הטיסה של סטולמן ותו לא.  ואז אנו צריכים למצוא
את הדרך לא לצאת פריירים (הטאבו הלאומי של הישראלים) מהסיפור הזה.

 <        קיום ההרצאות של סטולמן באולמות חלופיים מחוץ לאקדמיה אינו משרת
 <        את המטרה
 <        של מאבק בחרם האקדמי על האקדמיה הישראלית ואין לי עניין בו.

 <מוזר, כי זה מה שאני מרגיש לגבי מימון הטיסה שלו אבל לא לגבי שכירת אולם.
 <קנית כרטיס שקולה בעיני להודאה שהחרם שלהם עבד, שלכסף יש ריח ולאבנים (של
 <אולם זה או אחר) יש קדושה יותר מלרעיונות שיבוטאו מעל הבמה.

אם היה מדובר בסכום כסף עצום אז אולי הצדק היה עמך.

אבל במקרה זה נראה לי שמוצדק להחיל את העקרון של שחר שמש מאוגוסט פינגווין
2006: אם מישהו כל כך עני שהוא צריך להתגנב לאירוע בלי לשלם דמי כניסה של
כמה עשרות ש"ח אז לא שווה שנשקיע מאמצים גדולים כדי למנוע ממנו את זה.

ובמקרה שלפנינו, אם יש לפלשתינאים סדר עדיפויות כל כך מעוות שקשה להם מאוד
לגייס את הכסף להטסת סטולמן אז אנו נדאג לכסף.

 <לעומת זאת הפנית ההרצאה לאולם אחר היא להגיד להם "נא בעין! החרם שלכם
 <מניר, אותנו יותר מענין לדבר על שיתוף פעולה ולא להתבחבש על מי הזמין את
 <האולם, יצאתם פארשים קטנוניים, ניצחון מוסרי ואינטלקטואלי לנו".

בכל זאת תישאר העובדה שסטולמן לא הירצה באוניברסיטאות ישראליות.

 <סטולמן, כל עוד לא נחת בנתב"ג, לא יכול להגיד מילה נגד חרם אקדמי,
 <ומהיכרותי אותו זה מאוד בוער לו להגיד את זה כשהוא יגיע לכאן. אני חושב
 <שאם אנחנו מתאמים איתו את המסר אפשר לנצח מוסרית.

אני בטוח שבנסיבות הקיימות, ברגע שסטולמן יעז להעלות על דל שפתיו את נושא
החרם האקדמי בהרצאתו הראשונה אזי הפלשתינאים יתנו לו במלוא הנימוס לסיים את
ההרצאה ואז יוותרו לו על כל שאר ההרצאות שהוא מתוכנן לתת בפלשתינה.
וזה אומר שהוא יצטרך להתאפק עד להרצאה האחרונה שלו בפלשתינה.
וזה אומר שהאפקט ההסברתי יהיה הרבה הרבה הרבה יותר קטן.

 <סביר שהייתי מרגיש אחרת אם זה היה כנס אקדמי, אבל זה לא. זו רק הרצאה על
 <חופש התוכנה. אני עדיין מעדיף את סטולמן באולם חיצוני על פני ויתור עליו,
 <בגלל הענין הסימבולי.

יש כאן ערכים שונים.  כסף לעומת מיקום ההרצאה.  לכל אחד יש רגשות שונים
בקשר לשני אלה.  אני מבין שאנו שותפים למטרה של מלחמה בחרם אקדמי אבל כל
אחד מאיתנו תופס את הדרך בצורה אחרת.

אינני מעוניין לנסות לשכנע בצדקת דרכי ולהכריע את הויכוח לפני שהיתה לאנשים
נוספים הזדמנות להציע דרכים נוספות להתמודד עם הנושא ולהביע את דעתם על
הדרך העדיפה להלחם בחרם האקדמי (או לנמק למה לא להלחם הפעם בחרם האקדמי).
אז מי שיש לו נקודת ראות שונה על הנושא או המלצה על דרך פעולה אחרת - בבקשה
השמיעו את דברכם.

אחרי הכל, הטעות של סטולמן היתה בדיוק, שהוא ככל הנראה לא ניסה לשקול דרכים
נוספות חוץ משתי הדרכים של להכנע לפלשתינאים או להגיד להם לקפוץ לו.

                                                                --- עומר

--
Linux Mint is insecure by design as it won't accept contributions (bug
reports) from Israelis who choose to defend themselves against suicide

My opinions, as expressed in this E-mail message, are mine alone.
They do not represent the official policy of any organization with which
I may be affiliated in any way.
WARNING TO SPAMMERS:  at http://www.zak.co.il/spamwarning.html